Smilla93 skrev 2021-04-12 20:53:21 följande:
Ja va bra att du ringde och kollade! Förstår verkligen att det är jobbigt och att allt känns hopplöst och tungt just nu, men det blir bättre! <3
Om du nu får medicineringen så rekomenderar jag att ta morfin så fort du börjar känna lite smärta! Tog morfintabletten alldeles för sent så den hann inte kicka in förrän det värsta var över.
Jag blödde mycket första dagen sen minskade, men små blödde väldigt länge.. Har alltid haft oregelbunden mens, men fick inte en riktig mens förrän ca 10 veckor.. Men som sagt, har alltid haft helt oregelbunden mens där det ibland gått 3 månader mellan blödningarna, så jag är nog ingen bra referens.. Däremot sa läkarna att det var normalt att blöda länge och att det kunde ta ett tag innan kroppen återgick till det normala. Hoppas att det kommer igång snart så du slipper vänta ut detta!
Igår kväll kom blödningen igång, så nu kan man typ "pusta ut" och rida ut stormen utan att behöva vänta på att det ska kicka igång! Nu ska man ju bara vänta på att detta är över och att mensen kommer så man kan starta nästa behandling. Hela IVF-processen är ju inget annat än en enda lång väntan. Börjar bli less på det här och då är detta "bara" min andra omgång. Men det är ju bara att bita ihop!
Ja, läkaren sa att det kunde ta upp till två veckor innan blödningen stannar av. Vi får se vad de säger på fredag när jag är där på undersökning. Nu vill man ju att kroppen hanterar detta själv så man inte behöver hjälpa den på traven med annat.