Miilna2015 skrev 2021-02-02 10:18:44 följande:
Hur får man veta om det finns risk för överstimulering?
Jag har tagit Bemfola 225 och hade äggplock i fredags, fick ut 16 ägg, alla mogna. Jag har haft fruktansvärt ont under helgen och haft svullen mage, tagit maxdos paracetamol i fyra dagar nu men det hjälper inte alls, behövt hjälp att gå till badrummet. Pratade med barnmorskan igår och hon sa att det var normalt och så länge jag kunde kissa och andas så var jag inte överstimulerad. Har varit så nervös över att jag inte ska få göra ET imorgon.
Konstigt nog fick jag veta det dagen efter äggplocket. Jag hade då redan fått en tid för ET dag 2 men de ringde och sa att pga det var så många ägg och att många var mogna och blev befruktade så fanns risken där. Blev väldigt besviken men förstår såklart att det är för mitt eget bästa.
Det låter jättejobbigt för dig! Jag kände fantiskt inte av så mycket alls efter äggplocket, tog två alvedon på kvällen och sen var allt lugnt. Var på vul igår (en vecka efter äggplock) för att se att allt såg bra ut och det gjorde det, men att äggstockarna var svullna ich att FET därför blir i slutet på mars.
Om de inte hört av sig till dig än så borde du få ditt ET imorgon. Jag tror att min klinik kanske har 20 ägg som tak och att allt mer än det leder till att de inte gör färsk återföring.