• Asplövet18

Vi som startar ivf behandling 2021

Hoppar gärna in här! RD2 idag efter insättning av en blastocyst i måndags. Första ivf och et... är sååå spänd och nervös och kan inte slappna av. Kan inte sluta googla statistik eller hur många som plussar första försöket :( 

• Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-10 13:55:41 följande:
    Hejsan! vad spännande med ruvning! jag är på dag 1 med blastocyst, den enda som överlevde till det stadiet!

hur har er resa sett ut? fick ni några till frysen också Glad ? Håller tummarna att det ska gå hela vägen!! jag vet, man blir lite knäpp av all googling, jag fick höra på labbet att min hade Grading B vilket är rätt bra (man gradar A-D) så får hoppas det. Jag fick en dotter 2019 som också hade grading B så jag vet att det går ;)
    Heej, 

Åh spännande! Så ni har ett barn redan via ivf? hur många försök tog det?

Vi har varit ofriv. barnlösa i nästan 3,5 år. I maj 2019 upptäcktes pcos men nu inför ivf var mitt amh endast 0,9 pmol/l så det är diskrepans mellan mina många äggblåsor men låga amh, Läkarna vet inte varför. Letrozol har inte fungerat bra alls för oss, med för många växande äggblåsor som sedan tillbakabildats. Har aldrig någonsin fått ett plus...

Detta är vår första runda och fick ut 5 ägg, varav 4 blev fina blastocyster och fick 3 till frysen Glad Var förtvivlad först över att det bara var 5 ägg men nu när vi fick så fint resultat känns det lite bättre. Men är så himla nervös och kan inte föreställa mig att det skulle vilja fästa. Denna väntan ger mig grov ångest och blir både stressad och ettrig av att behöva vänta så länge haha. De sa ingen grading till mig, men de sa att det var ett perfekt embryo och väldigt vacker (?) Foten i munnen

Hur ser er resa ut?  :) <3 
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-10 13:55:41 följande:
    Hejsan! vad spännande med ruvning! jag är på dag 1 med blastocyst, den enda som överlevde till det stadiet!

hur har er resa sett ut? fick ni några till frysen också Glad ? Håller tummarna att det ska gå hela vägen!! jag vet, man blir lite knäpp av all googling, jag fick höra på labbet att min hade Grading B vilket är rätt bra (man gradar A-D) så får hoppas det. Jag fick en dotter 2019 som också hade grading B så jag vet att det går ;)
    Heej, 

Åh spännande! Så ni har ett barn redan via ivf? hur många försök tog det?

Vi har varit ofriv. barnlösa i nästan 3,5 år. I maj 2019 upptäcktes pcos men nu inför ivf var mitt amh endast 0,9 pmol/l så det är diskrepans mellan mina många äggblåsor men låga amh, Läkarna vet inte varför. Letrozol har inte fungerat bra alls för oss, med för många växande äggblåsor som sedan tillbakabildats. Har aldrig någonsin fått ett plus...

Detta är vår första runda och fick ut 5 ägg, varav 4 blev fina blastocyster och fick 3 till frysen Glad Var förtvivlad först över att det bara var 5 ägg men nu när vi fick så fint resultat känns det lite bättre. Men är så himla nervös och kan inte föreställa mig att det skulle vilja fästa. Denna väntan ger mig grov ångest och blir både stressad och ettrig av att behöva vänta så länge haha. De sa ingen grading till mig, men de sa att det var ett perfekt embryo och väldigt vacker (?) Foten i munnen

Hur ser er resa ut?  :) <3 
  • Asplövet18
    Dibella skrev 2021-03-10 14:36:20 följande:
    Välkommen, både hit och till att ruva! Känner igen mig i att vara spänd och inte kunna slappna av. Sitter på jobbet och smyg-googlar statistik och lyckohistorier halva dagarna känns det som. Får hoppas att det går bra och ett plus dyker upp här om någon vecka Solig
    Tusen tack!

Ja precis så är det. Jobbar hemma dessutom så alldeles för lätt att bli distraherad av allt annat än just jobb i dessa väntans tider. Vill så gärna lyckas på första när de sagt att embryona såg så fina ut. Men är så orolig och har en magkänsla att det ändå inte kommer gå :( 
  • Asplövet18
    Dhalia skrev 2021-03-10 16:05:31 följande:
    Hej, wooow vilket bra resultat tanken på så få ägg. Låter ju väldigt lovande :) Fick du tillbaks en 2 dagars då?
    Hej igen,

Jaaa blev verkligen chockad. Nej ruvar på en blastocyst där man kunde urskilja det som skulle bilda foster och det som skulle bilda moderkaka :) 
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-10 18:12:24 följande:
    ja precis vår dotter är 22 månader snart, funkade på andra IVFen med första FET. Gjorde den i Prag då och var mkt nöjda med kliniken (vi bor i schweiz)  men innan dess var vi också ofrivilligt barnlösa i 4 år.. har fortfarande inte hittat anlendingen att det inte funkar så nu struntar jag i att leta längre och bara hoppas det ska gå med syskonförsöket så småningom. (ja förhoppningsvis nu då ;))
    Nu gör vi IVF på hemmaplan i Schweiz då det inte går att resa för tillfället och speciellt inte till Tjeckien som ligger nr 1 på Coronalistan tyvärrObestämd

alltså wow 4 blastocyster på 5 ägg är ju helt otroligt bra resultat!!! då verkar du ha bra kvalitet på dina ägg så jag tror stenhårt på din lilla därinne nu!!Glad jag fick 12 ägg men endast 4-5 befruktades och tydligen bara 1 överlevde nu till dag 5, så är ju tacksam över det i alla fall!

HAHA härligt att embryot var vackert, låter lovande ;) nej man måste fråga embryologen specifikt efter gradingen för det är bara de som har koll på det ;) 

Åh vad underbart :) Alltså andra äggplocket eller första? :) Åh jag förstår, förmodar att det inte är gratis i Schweiz direkt... En av mina bästa vänner bor också i Schweiz :D  

Jaa jag tänkte att det kanske var hyfsad kvalitet då? Var jättenoga med vitaminer och kosten så vet inte om det kan ha hjälpt Oskyldig

Satte du in en blastocyst då med dottern? Fick du några symptom tidigt? Är på RD3 idag och vet inte om jag inbillar mig men det har ilat fram och tillbaka i magen sedan sent igår kväll, sedan har jag drömt otroligt mycket och vaknat väldigt kissnödig senaste två morgnarna. Jag inbillar mig säkert xD

Ahaa okej jag förstår :) Mycket ny terminologi när man ger sig in i ivf-snurran haha. 

Känns f.ö betryggande att embryona blev så många och fina, men samtidigt ännu mer oroande om de kommer kunna fästa eller inte...

• Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-11 10:49:12 följande:
    Lillan blev till på andra äggplocket, där vi satte tillbaka 2 frysta blastocyster. (de sista vi hade). hehe nej det är svindyrt med IVF här... som allting annat ;)

Jag hade inte jättemkt symptom med dottern, runt BIM hade jag molvärk och lite stickningar i livmodern, och efter det lite ryggont typ. men inte redan på RD3.. men ja om du blir gravid nu får du vänja dig vid helt sjuka drömmar, det kan jag lova!  

jag blev rätt svullen efter äggplocket och har därför också vart rejält kissnödig de senaste morgnarna då det trycker på på ett helt annat sätt! Tungan ute är du inte svullen alls längre? jag har en liten bok där jag skrev ner varje dag under ruvningen förra gången hur jag kände mig och där verkar min molvärk börjat runt RD 7 och sen fortsatt i princip hela graviditeteten ;) 
    Jaha okej, intressant att de satte in två :) haha kan tänka mig det...

Jaså, ja jag kanske inbillar mig eller så kanske det är symptom från lutinus eller något. Jag känner mig inte så svullen längre, känns som jag "pyst" ut som en pysdocka haha. Var mycket kissnödig innan äp men inte så jag blev väckt på morgonen :) 

Åh spännande! Jag skriver ner lite på ett papper också bara för att kunna kolla tillbaka om det tar sig.. Et var bara i måndags och är så otålmodig redan :/ 
  • Asplövet18

Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4 Demon 

Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?

Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :) 

• Asplövet18
    Clemmentina skrev 2021-03-15 08:58:00 följande:
    Minns inte om du gjort färsk eller fryst återföring men oavsett borde du kunna lita på testerna vid det här laget (dvs om det var färsk borde ovitrelle gått ur kroppen). Jag vågar mig på att säga stort grattis! :)
    Hej,

Det var färsk återföring och tog ovitrelle 1/3, tänker eftersom testerna ökat i styrka att den borde gått ur men detta var ju faktiskt vår första ivf så visste inte helt säkert vad jag skulle tro...

Tusen tack <3 kan inte riktigt ta in det. Det har tagit oss 3,5 år att komma hit. Nu hoppas jag plutten vill stanna kvar förbi testdag som inte är förrän 26/3...
  • Asplövet18
    Clemmentina skrev 2021-03-15 11:59:30 följande:
    Då är det solklart. Härligt! Håller tummarna för att den lilla vill stanna och utvecklas som den ska. :)
    Tusen tack <3 hoppas verkligen det med Hjärta
  • Asplövet18
    Camii80 skrev 2021-03-15 16:30:52 följande:
    Det tycker jag nog. Grattis!

Gjorde ett digitalt på RD7 och den visade samma sak. Gravid 1-2v, men sedan började jag nojja över att det kanske kunde vara Ovitrelle-sprutan då det i lördags hade gått 14 dagar sedan jag tog den :s Men nu håller jag mig till testdag 22.3 och håller tummarna att mensen inte dyker upp imorgon.
    Jaha okej!! Då förstår vi varandra hur det känns haha. Flera säger dock att den sitter max 10 dagar men...

Jag kommer testa med stickor för att följa ökningen och sedan testa ett till digitalt 19e för då borde det vara 2-3v och sedan 26e som bör vara 3.+
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021