Vi som startar ivf behandling 2021
Hoppar in i tråden!
Jag (28år) och min Sambo (27år) går på Akademiska i Uppsala.
Inga fel alls på någon av oss, allt funkar som det ska! men vi har försökt i 2,5 år nu utan positivt resultat..
har blivit gravid i tidigare relation, med då gjort abort pga. tidig ålder.
Påbörjade första IVF för drygt 11 månader sedan där jag blev gravid, slutade i MA v8 där fostret dött v6.. värsta tiden i mitt liv.
sedan kom Corona och avdelningen stängde och vi tog även en paus utan en massa ägglossningstester och dyl.
fick göra vår frysåterföring i augusti 2020 som slutade i missfall, månaden efter blev vi spontant gravida på egen hand och även det slutade i missfall. (konstaterade graviditeterna på BIM-dagen)
I november förra året påbörjade vi vårt andra IVF där mensen var sen, men jag vågade inte ta ett graviditetstest, mensen var sen 5 dagar ungefär och där och då misslyckades det försöket.
Nu väntar jag på min mens som ska komma idag eller imorgon för att sedan ringa till avdelningen för att planera in en frysåterföring (6dagars) om några veckor.
Den här gången provar jag något nytt, har haft kontakt med Marie på fertilitetplus om mina missfall, och ska i samband med denna återföring få intralipiddropp.
Hoppas verkligen att det går vägen för alla oss som kämpar för en graviditet, men en sak har jag alltid tänkt som har hjälpt mig att sova om nätterna och det är att aldrig ge upp! ALDRIG! det blir min tur snart!