Maikward skrev 2021-01-09 22:08:01 följande:
Vi har försökt aktivt i lite mer än ett år, men jag har en dotter på 3 år som jag fick innan jag fick utomkvedshavandeskap, och sedan den operationen då jag fick ta bort en äggledare har det inte gått alls, och jag hade lite svårt att bli gravid redan innan det. Jag ville egentligen kolla upp mig med än gång för det kändes som att någonting var fel men de ville att vi skulle försöka ett år först.
Hur kommer det sig att ni väntat så länge som 6 år innan ni påbörjar en utredning? Det måste ha varit 6 hemska år, jag tror inte att jag hade pallat det. Vet ni när ni får starta ivf?
Ja ett år brukar de vilja att man försöker iallafall Men ett år är jobbigt det också!
I början så trodde jag att det var jag som gjorde fel vid ägglossningstest osv. Men tillslut ringde jag runt till olika kliniker men det var fullt överallt. På ett ställe skrattade de nästan åt mig i luren när jag sa vad det gällde fick svaret "Ja men du det är inte bara du med detta problem, kön är full nu, försök nästa år".
Efter det så tappade jag allt och orkade inte mer. Jag har även telefonfobi så det blev ju inte bättre av det.
Men tillslut så såg vi på 1177 att man kunde fylla i ett formulär där och då gick det jätte fort! Så alla undersökningar är klara nu sen mitten av november.
Jag kontaktade RMC förra veckan för att se hur det är nu under cornona men de visste inte nått förrän nästa vecka. Men mötet innan ivf skulle vi bli kallade till snart så det känns väldigt skönt!