Inlägg från: Anonym (ANONYM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ANONYM)

Hur firade ni jul i år? Höll ni Covid-19 restriktionerna?

Är i riskgrupp.
    Var hemma själv hela dagen.
    Min familj kom och gav en present (ställde den på golvet i trapphuset backade ett par meter)
    Är väldigt dålig idag, rädd att jag blivit smittad ändå. 

Så jävla rädd.
    Alltså mixade alla i min familj hushåll men inte jag.
    Är så jävla orolig att jag ens öppnade dörren igår, även med avstånd. :( Vaknade sjuk idag. Så jävla orolig.

• Anonym (ANONYM)
    Silverjenny skrev 2020-12-25 12:51:44 följande:
    Hoppas att du blir bättre snart och att det inte är covid-19 du har.

Om du träffade dem igår så är det nog för tidigt att märka några symtom ännu. Förhoppningsvis är det din noja som spelar dig ett spratt. Kram till dig!
    Förhoppningsvis, men det är så jäkla läskigt. 
    :(
  • Anonym (ANONYM)
    Anonym (Ja självklart) skrev 2020-12-28 15:24:11 följande:

Vi var fyra personer på jul från två olika hushåll. Vi satt alla i karantän i 2 v innan för att kunna fira tillsammans.

Vad innefattade denna karantän? Inga besök i mataffär överhuvudtaget?
  • Anonym (ANONYM)
    Anonym (Inte alls) skrev 2020-12-27 09:50:24 följande:

Nej det gjorde vi inte. Planen var att vi skulle fira själva men så dog min mans lillebror dagen innan julafton så mannen reste hem till föräldrarna. Jag tog barnen och åkte till min syster och firade jul där med hennes familj, och fick stöd och tröst.

Människor dör världen över i denna pandemi men fattar att man inte kan träffa människor för det. Då sprider man ju bara smittan och är en del i att ännu fler dör. 

Du kunde fått stöd via telefon och dator. 
  • Anonym (ANONYM)
    Anonym (Inte alls) skrev 2020-12-27 09:50:24 följande:

Nej det gjorde vi inte. Planen var att vi skulle fira själva men så dog min mans lillebror dagen innan julafton så mannen reste hem till föräldrarna. Jag tog barnen och åkte till min syster och firade jul där med hennes familj, och fick stöd och tröst.

Människor dör världen över i denna pandemi men fattar att man inte kan träffa människor för det. Då sprider man ju bara smittan och är en del i att ännu fler dör. 

Du kunde fått stöd via telefon och dator. 
Svar på tråden Hur firade ni jul i år? Höll ni Covid-19 restriktionerna?