• Soff

BIM januari 2021 - Första barnet

Stickling skrev 2021-01-15 09:46:27 följande:

Jävla skit, så tråkigt att höra att du är i samma sits :( Vi får väl hoppas lite tills mensen faktiskt har dykt upp, men annars stöttar vi varandra i februaritråden <3

Mm det suger :( känns totalt hopplöst. Ja vi får göra det <3
  • Soff

Och där dödade man det sista hoppet man hade med ett gravtest, som i vanlig ordning såklart var negativt. Känns som att det borde finnas något man kan göra för att det ska gå någon gång, men hur ska man veta vad?!....

• Soff
    Vickan31 skrev 2021-01-15 17:21:37 följande:
    Usch vad jobbigt Rynkar på näsan Om mensen inte kommit ännu finns ju fortfarande hopp tänker jag, men jag förstår också om du känner dig ledsen och vill ställa in dig på nästa månad istället.

Usch vad det suger med denna väntan och negativa besked månad efter månad, men det kommer att bli vår tur, det är jag övertygad om! Skickar en kram och förhoppning att helgen kan ge lite vila, äta och dricka något gott samt kanske lyckas få tankarna på annat håll åtminstone stundvis Hjärta

Tack för ditt fina stöd Hjärta 

Känns som att det är totalt kört med negativt gravtest på bim plus att min temp har dippat :( .. så jag får nog bara vänta in mensen, som jag har en känsla av att den kommer ikväll eller imorn.. känns extra tungt just nu, då jag dessutom har lite ångest över att börja jobba igen på Måndag. Har varit ledig i en månad ungefär. 

Ja, jag hoppas verkligen att du har rätt :( <3 känns hopplöst just nu.. men man lär väl ta igen sig så småningom. Tänkte lägga en beställning till sambon med kosttillskott; selen, q10 och granatäpple, och hoppas att det kanske gör nåt.. sen tänkte jag boka in akupunktur inför nästa försök till mig själv. Kanske slänger man bara pengar i sjön, men pallar inte bara låta tiden gå och inte göra något aktivt för att (kanske?) öka chanserna.. 

Tack så mycket Hjärta Kram

• Soff
    Varbergstjej skrev 2021-01-16 09:11:43 följande:

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

Usch va tråkigt :( Och samma för mig, mensen kom inatt :(... detta var vårt 9:e försök, så det suger. Hoppet tryter.... 

Jag hade också mycket mellanblödningar förut, och hade haft det i flera år. Jag började småblöda ca en vecka innan mensen skulle komma.. Sen vi började försöka få barn så började jag äta vitamin B6, B12, Järn+C-vitamin, (och även Folsyra och D-vitamin). Mina mellanblödningar började avta, och nu är det helt borta. Jag såg inte sambandet först men har förstått att det faktiskt kan ha varit vitaminerna som gjort att jag blivit av med det! Vet inte om du tar några såna vitaminer, annars kan det vara värt att testa. 

• Soff
    saarson skrev 2021-01-16 20:58:15 följande:

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

Såna här historier är verkligen fantastiska att höra <3 Grattis till er!! <3 
  • Soff

Vill verkligen inte döda något hopp på något sätt, men för min del så kan jag ganska ofta få en dipp efter peaken som kommer efter ÄL, och hittils har det inte betytt något för mig.. men, behöver förstås inte vara så i ditt fall, eller andras fall. Vad jag förstår så kan kurvan se ut lite hursomhelst och det kan betyda både det ena och det andra fram till att man faktiskt når bim.. så väldigt oklart fram tills dess. 

Men håller tummarna för att det är något positivt för din del såklart :)) ! 

lunna123 skrev 2021-01-16 17:10:11 följande:

Hej!

Kan någon någonting om imolantationsdipp? Tror att jag fick en sådan här om dagen ???? Vad tror ni?

• Soff
    neongirl skrev 2021-01-17 21:44:32 följande:

Så kom mensen, suck! Fick en liten blödning ons-fre och trodde det var en nidblödning. Men med tänkte att jag väntar med att testa till efter BIM (som är idag). Hoppades såklart på att mensen inte skulle dyka upp, men nu kom den. Så då blev det inget den här månaden heller. :(

Det fullkomligt suger när det händer :(( ! Kram till dig, och hoppas på nästa gång <3 
  • Soff
    neongirl skrev 2021-01-18 01:05:50 följande:
    Tack snälla! Försökte verkligen att inte hoppas för mycket, men ändå gör man ju det. Hoppas på plus för oss båda snart! <3
    Ja det är ju en omöjlig uppgift att inte hoppas ><... <3 ja, det kommer nog snart <3 
  • Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-18 18:35:43 följande:

Skönt att allt gick bra med spolningen <3 Hoppas verkligen det är er tur snart. :) Finns det något man kan göra för att till nästa cykel få en tjockare slemhinna?

Själv väntar jag in mensen som kommer på fredag. Är inne på elfte försöket nu och försöker hålla mig över vattenytan men det är svårt. Mår väldigt dåligt över det här och känner en rädsla över att vi inte kan få biologiska barn. Jag har tagit några prover som såg bra ur samt spolning. Corona kom i vägen för att ta ytterligare prover samt för mannen att lämna spermaprov. Hoppas vi får göra det så snart som möjligt så att vi kan komma igång med IVF. Har precis fyllt 35 år så det gör ju inte direkt så att jag känner mig mindre stressad. :(

Förstår din stress, känner likadant, kan få fullständig panik ibland över att tiden går och inget händer... tänkte bara säga att jag var i Uppsala och gjorde spolning för ett tag sen och där håller dom öppet för spermaprov etc. även nu under Corona. När jag varit där så har det varit max 2 pers i ett stort luftigt väntrum. Nu vet jag inte om ni valt själva att avstå från proverna för att hålla er i karantän, eller inte, men tänkte jag ville säga det. Och ni kanske bor långt från Uppsala också, så kanske ändå inte hjälper ;p
  • Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-18 18:35:43 följande:

Skönt att allt gick bra med spolningen <3 Hoppas verkligen det är er tur snart. :) Finns det något man kan göra för att till nästa cykel få en tjockare slemhinna?

Själv väntar jag in mensen som kommer på fredag. Är inne på elfte försöket nu och försöker hålla mig över vattenytan men det är svårt. Mår väldigt dåligt över det här och känner en rädsla över att vi inte kan få biologiska barn. Jag har tagit några prover som såg bra ur samt spolning. Corona kom i vägen för att ta ytterligare prover samt för mannen att lämna spermaprov. Hoppas vi får göra det så snart som möjligt så att vi kan komma igång med IVF. Har precis fyllt 35 år så det gör ju inte direkt så att jag känner mig mindre stressad. :(

Glömde säga att det är GynHälsan Uppsala :)
  • Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-18 19:31:13 följande:
    Okej, bra att veta. Här har det stängt ner helt i och med Corona. :( Vi ska ringa nästa vecka för att få mer information om när det går att lämna spermaprov, och dröjer det är det värt att åka dit! Jag vill också ta prover för mitt progesteron då jag misstänker det är lågt (kort lutealfas på 11 dagar). Tack för tipset i alla fall. :)

Ja, herregud vilken pers! Trodde aldrig det skulle ta sån här tid. Sa till min sambo för en vecka sedan att vi skulle ha haft bebisen här nu om det gått på vårt första försök som var i april. Kanske inte går tänka så men det känns surt bara. Drygt 9 månader senare står man här och är så långt ifrån man bara kan vara. :( I och med att min cykel är på 26-28 dagar så har jag hunnit med 11 försök.

Läste här i tråden att du fick din mens här i dagarna. Så tråkigt :( Har ni påbörjat någon utredning (bortsett från att du gjorde en spolning)?

Vi får påminna varandra att det är helt normalt att det tar ett år! Även om det inte är någon tröst.

Håller tummarna för oss alla här i tråden. <3

Ah okey :( Ja men gör det, kan ju vara värt isåfall. Jag fick tid snabbt när jag ringde dom sist, och skulle göra min spolning. Så lite så! 

Ja helt otroligt, har tänkt samma sak faktiskt.. hur stor min mage hade varit nu.. (vi började försöka i juni, och har hunnit med 9 försök, har en cykel på ca 26 dagar), men så sitter man här och det känns hopplöst.. inte kul :(( 

Ja det suger verkligen :(( men börjar ladda om nu för nytt försök, med lite nya kosttillskott etc. Jag har bara varit på ultraljudsundersökning, och allt såg bra ut där iallafall. Min sambo vill inte göra spermaprov förns vi faktiskt har en giltig anledning, dvs om vi har försökt 1 år och det fortfarande inte blivit nåt. Jag hade önskat att han skulle göra det nu, för att jag vill veta om det finns något man kan göra, eller om allt är bra och man bara ska fortsätta köra på som vanligt. Men kan ju inte tvinga honom.

Precis, det är ju inte konstigt alls, så försöker också tänka så. Men inte lätt alla gånger, är så lätt att känna att det bara känns hopplöst :/..Har läst så många gånger att folk lyckas när dom slutar försöka. Men det är ju inget man kan låtsas och lura kroppen att "näee men nu struntar vi i det här" ;P haha.. 

Håller också tummarna, för dig, mig och alla andra här inne som längtar <3 

• Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-19 07:58:02 följande:
    Okej, jag gillar när saker för en gångs skull kan gå snabbt :) Jag köpte hem ett spermaprov som min sambo gjorde och resultatet var inte bra alls. Gjorde om det igen men lika dåligt resultat. Läste att det inte kollar hur kvaliten på spermierna är, bara om det är fler eller färre än 20 miljoner per ml. Har också läst av andra på FL att det är pengar i sjön så försöker inte stressa upp mig över det, utan vi får helt enkelt se när han gör det riktiga testet. Och är det dåligt finns hjälp att få. Jag ställer in mig på att det blir ivf. Mitt tips är att ta ett riktigt spermatest direkt och inte göra ett test hemma. Blir bara jobbigt att sen vänta på att få göra ett riktigt om resultatet är dåligt.

Vad tar du för kosttillskott?

Åh okey, ja det säger ju faktiskt ingenting egentligen, har jag hört. Frågade på kliniken jag var på också och dom sa att man måste se det på labb för att faktiskt kunna avgöra hur läget är. Har också läst om folk som gjort det där hemmatestet som fått dåligt resultat, och sen gjort ett riktigt test som visat på bra resultat så skulle inte heller ta det på allvar. Har faktiskt köpt hem ett sånt test för ett tag sedan till min sambo, men har bestämt oss för att vi struntar i det. Om resultatet ändå inte är pålitligt så orsakar det bara onödig stress tänker jag, och även om det visar på positivt resultat så kan man ju inte lita på det heller.

Jag tar folsyra, d-vitamin, c-vitamin+järn,zink, B12+B6. Hittils så har bara min sambo tagit zink, men har beställt hem nu så han även ska ta granatäpple, selen och q10 som ska vara väldigt bra för spermakvalitén.   

• Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-19 11:58:35 följande:

Nä precis. Jag tänker också så. Och är resultatet dåligt efter labb så tar vi det därifrån. Klokt av er att inte göra testet hemma. Svårt att inte stressa upp om det är dåligt. Och stress vet vi ju inte direkt bidrar till bättre fertilitet.

Jag tar också folsyra och d-vitamin. Har testat att ta en stor dos d-vitamin just vid ägglossning enligt Vulverines (Jenny Koos) tips. Hoppas jag kan förlänga min lutealfas av det. Tar också en högdos av B6 samt Q10, multivitamin och omega3. Min sambo tar zink, selen, folsyra och D-vitamin. Försöker få honom att också börja med magnesium och Q10 men han tycker det börjar bli lite för mycket piller. ;)

Har läst att kombinationen zink och folsyra ska vara bra för spermiekvalitén. Men ja, är mycket man läser och jag tror egentligen att håller man bara en bra kost så borde det ju räcka. D-vitamin dock känns viktigt i och med att vi inte får tillräckligt från solen på vinterhalvåret. Herregud, känner mig nästan lite manisk vad gäller kvinnlig och manlig fertilitet, haha. Må detta få ett slut snart.

Nä precis! Bättre att ta ett riktigt test sen om det behövs, och ta det därifrån.

Ah okey! haha min sambo tycker också det blir lite väl mycket kosttillskott och grejer, och ja, man kanske är lite hysterisk med detta >< haha men man vill ju öka chanserna om det nu går liksom! Även om det säkert räcker med bra kost, så känns det bra att ge det där lilla extra, speciellt när man försökt ett tag och det inte går vägen..
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet