Ericky skrev 2021-01-14 13:56:51 följande:
Vet du, det är MYCKET möjligt att dina spottings försvann med hjälp av kosttillskotten. Har nämligen läst runt en hel del sen igår och känner mig hoppfull då det finns massa andra kvinnor som haft problem med spotting (och "svårt" att bli gravid, det har tagit mer än ett halvår om man säger). Sedan har de börjat med B12 och som ett trolleri har mellanblödningarna försvunnit. B12brist är mycket vanligt om man äter en vegetarisk kost och jag skulle säga att jag och mina sambo äter vegetariskt 5-6 dagar av 7. Och de andra vitaminerna du nämner har jag förstått (igår) är superviktiga för att ha en fungerande cykel och kunna få igenom en graviditet som stannar kvar. Så även om jag är nedslagen av en månad till med mens så måste jag säga att det känns okej i och med att jag blev mycket hoppfull av denna information.
Varför, varför, varför får vi kvinnor inte lära oss mer om våra kroppar när en fungerande menscykel och förståelse för den är viktig av flera anledningar? Och varför pratar inte gyn om hormoner eller tar blodprov för att kolla nivåer av vitaminer när man söker hjälp för 6e gången? Och avfärdar en med att "allt är normalt" när den som söker upprepade gånger säger att något inte är rätt. SUCK för kvinnosjukvården (även om det givetvis finns fantastiska undantag) och för begränsad utbildning i detta. Hurra för sociala medieplattformar där man själv kan ta kontrollen och agera och inte behöver vara utelämnad till en kvinnovård som säger att allt är bra.
Hur känns det för dig nu när BIM närmar sig? Jag håller verkligen alla mina tummar för dig och hoppas att vi slipper ses i februaritråden <3
Åh ja det känns ju väldigt hoppfullt!! <3 Hade ingen aning om detta, och det kan ju då absolut vara det som hjälpt mig, och kan mycket väl hjälpa dig! Jag har ju liksom haft spottings i flera år :| .. så något har ju hänt i kroppen, och det jag ändrat är ju just med kosttillskotten!
Ja det är helt vansinne att man inte fått veta mer om detta tidigare tycker jag! Jag har lärt mig så otroligt mycket dessa månader vi har försökt, och man får fortfarande lära sig nya saker hela tiden. Jag tror det skulle lätta mer på all press också om alla människor får veta mer fakta kring detta från start. Ja tänk vilken tur att man har tillgång till så mycket information på nätet, och detta forum som vi kan lära av varandra! Det har lugnat mig många gånger att få stöd här.
Åh tack så mycket <3 Jag pendlar mellan hopp och "äh, det känns väl som vanligt så det blir väl inget denna gången heller".. så får väl se helt enkelt :) jag vågar inte ta något test.. för är så rädd att döda det lilla hopp jag har.. jag vill bära på det så länge jag kan på nåt sätt.. fick en liten temp-dip imorse så blev lite nedslagen av det, men den ligger fortfarande högt, så det behöver inte betyda något. Sjunker den däremot ytterligare imorn.. så tror jag nog att det är kört.. så jag hoppas verkligen att tempen håller sig uppe nu!!