Inlägg från: Sockerplanta |Visa alla inlägg
  • Sockerplanta

BIM januari 2021 - Första barnet

Magkänslan säger starkt att det inte är något där inne som växer men det är ju självklart att jag ändå hoppas. Som jag skrev igår mår jag annorlunda mot vad jag brukar denna tid i månaden för jag mår bra nu. Jag brukar ha molande värk och illamående en vecka innan mens men nu känner jag ingenting. Hade det varit något där inne så förväntar jag mig att jag hade känt mer än jag brukar, inte mindre eller ingenting som nu. Det enda sättet kroppen lurar mig på nu (eller inte lurar mig) är att mitt doftsinne är otroligt bra. Jag känner dofter jag inte brukar reagera på och allt luktar mycket mer. Fem dagar kvar till bim och väntan är OLIDLIG!

• Sockerplanta
    Ellilor skrev 2021-01-08 14:01:55 följande:

Jag måste fråga er alla kloka tjejer om input. Vi blev vaccinerade mot säsongsinfluensan på jobbet idag och på grund av att jag är riskgrupp så tackade jag ja till vaccinet då jag gör detta nästan varje år. Har hoppat det någon gång då jag har sån fruktansvärd nålrädsla. Sedan kom jag ju på att ÄL är på intågande och ska väl förhoppningsvis ske någon gång nästa vecka. Blev direkt nojjig att vaccinet nu ska påverka kommande ägglossning/ar. Har googlat men hittar inget på det. Vad tror ni? Är det någon som har hört något om detta tidigare och om det kan påverka? Man gör ju sig själv galen. Önskar att jag kommit på detta innan så jag hade kunnat ställa frågan till sköterskan som vaccinerade men all sans hade lämnat min hjärna och det enda jag tänkte på var den satans nålen.

Jag vet egentligen ingenting som detta men jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka. Det känns som att man hade hört mer om det ifall det påverkade ägglossningen. Det enda jag kom och tänka på är väl att det är ganska vanligt att få lite lätt feber efteråt? Febern kan ju göra det missvisande om du tempar för att se ägglossning men testar du med stickor ser du nog en LH-ökning snart. :) Jag tror inte att det är någon fara men om du är orolig kan du ju ringa dem du vaccinerade dig hos och fråga. <3
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-08 15:00:56 följande:

Jag har mått riktigt konstigt idag... bröt nyss ihop av en diskussion om inredning?! Jag kommer testa imorgon. Antingen är jag gravid eller så har jag brutal pms av en kaliber som jag aldrig haft tidigare.

Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta lite när jag läser detta för jag känner EXAKT likadant! Humöret är något utöver det vanliga just nu. Jag har gråtit flera dagar i rad nu och blir ledsen för ingenting. Jag har inte känt mig så arg men otroligt ledsen utan att riktigt veta varför. Jag tycker synd om min sambo. haha
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-08 15:37:39 följande:
    Haha åååh :D Alltså nåt är ju på gång? Fortsätter du vänta till söndag? :)
    Ja eller så är det bara vädret som deprimerar oss? Jag tänker mig fortfarande att jag ska vänta tills på söndag men jag vet hur nära jag var på att testa redan imorse hahha. 
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-08 16:04:31 följande:
    Ja!! Och inredning, haha. Fyfan. xD

Du är duktig som håller ut! Jag lär ju få minus imorgon men det här humöret kan liksom inte vänta.
    Med det här humöret skulle jag inte klara av att få ett minus... fy! Hur ska det gå?... nej nu börjar tårarna igen xD 
  • Sockerplanta
    Hippe skrev 2021-01-08 16:36:44 följande:

Jag har en liten fundering. De flesta av oss i vår generation lär vara vana vid att få det vi vill ha relativt fort. Allt runtomkring oss sker snabbt, blir vi uttråkade zappar vi bara vidare tills vi hittar något nytt som ger oss tillfredsställelse. Och sen nu försöker vi bli gravida och så går det inte direkt... Det matchar inte riktigt vardagen. Vi kan inte gå in på Bubbleroom och klicka hem det där, öppna appen för Foodora och få en hemleverans eller ringa vår bästa vän och be hen komma över med lite graviditet till en.   

Det finns ju forskning på att yngre generationer i västvärlden har mycket lägre tålamod än äldre generationer, just för att vi är så vana vid instant feedback på det vi vill ha. Vad tror ni? Kan det göra att det känns extra tungt när mensen kommer, för vi har liksom gjort allt rätt för att få det vi vill (vilket brukar räcka), men ändå går det inte? Vårt tålamod är inte tränat i att behöva vänta såhär på något? 

Kanske lite konstiga funderingar. Men idag känner jag mig otroligt ogravid. BIM imorgon 9/1 och jag tror inte ens jag kommer ta ett test för det känns som ett slöseri, mensen kommer nog inom 48 h. 

Intressant tanke! 

Det kan nog ligga något i det du beskriver men jag tror också att man idag pratar mycket mer om barnlängtan och ofrivillig barnlöshet än vad man gjorde förr. 

• Sockerplanta

Tråkigt för er där tanten kommit, jag önskar er all lycka i februari.

Jag kunde inte hålla mig från att testa i morse (bim-4) när jag visste att bananamilkshake (med samma bim) skulle testa idag, men det visade såklart negativt. Jag har fortfarande extremt bra luktsinne och dåligt humör och inga förkänningar till mens som jag brukar.

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-09 10:04:45 följande:

Attans!! Vad tog du för test? Jag kör RFSU:s testa ofta och där står det från och med bim men jag blir besviken ändå. Jag får se om jag hinner stresstesta igen på måndag innan jobb men annars på tisdag. Hur är din plan?

Ja man blir ju besviken men än finns hoppet. Jag tänker nog att jag testar på måndag (om jag hinner). Jag jobbar oftast hemifrån men på måndag ska jag iväg på jobb så får se om det hinns med. Annars väntar jag nog in bim. Jag använder Graviditestskollens men jag har en hel förpackning med sådana RFSU Testa ofta också ???? haha man är ju knäpp.
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-09 10:34:50 följande:
    Ja, vi ger inte upp än. Uppdatera här sen! Jag är ändå rätt säker på att mensen är på väg, har haft bruna flytningar flera dagar. Min kropp är nog inte helt tillbaka i sina vanliga banor efter missfallen, har aldrig haft mellanblödningar förut. Vi får se! 

Jag börjar ge upp, hur går det för dig? Jag har inte testat mer men jag har börjat få stark molande värk och en liten stänkblödning i morse. För många kan ju det vara ett tecken på graviditet men för mig är det typiska tecken på att mensen är på gång och jag räknar därför med att tanten kommer om några dagar. Jag känner inte ens att det är någon mening med att testa. 

Jag tänkte äta bisolvon + rosenrot kommande cykel till äl. Jag hoppas att det ger resultat :D

• Sockerplanta
    Tokan123 skrev 2021-01-09 15:56:03 följande:

Kunde inte sova inatt, sovit dåligt på sistone. Det gick som ilningar på vänster sida där jag brukar känna äl värk. Typ kittlande. Någon som upplevt samma? Genast börjar ju spekulationer

Jag har också sovit dåligt i några nätter nu men det gör jag alltid veckan innan bim för att jag är så spänd och förväntansfull. Jag vill inte vara någon glädjedödare men jag brukar känna så som du beskriver men det slutar tyvärr alltid med att mensen kommer. Men jag har hört om många andra där den kittlande känslan är första tecknet på en graviditet. Jag håller tummarna för dig :D <3
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet