Inlägg från: Grapefrukt89 |Visa alla inlägg
  • Grapefrukt89

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allesammans! Har hållit utkik några månader här på familjeliv och nu bestämt mig för att haka på här i denna tråd :)  Grymt jobbat med all pepp här! Blir hoppfull och motiverad trots dessa tider! Har inte själv gått ut till alla vänner med att jag och sambon försöker få barn, så det känns skönt att kunna få följa och stötta varann lite här "i smyg" haha!
    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år
    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)
  • Grapefrukt89

Hej igen!

Har Bim den 3/1 (känns som en evighet att vänta) och vet ej vad som kan vara typiska tidiga gravidsymptom eller inbillning... Hm...? Har molvärk till o från och EXTREMT ömma bröst (känns som att de ska explodera)... Sist jag hade det var föregående cykel och då hade jag också extrem PMS (ej haft förut?) men när mensen till slut kom blödde jag mer än vanligt och hade ännu mer ont än vanligt.

Pga detta vågar jag ju inte hoppas för mycket alls, samtidigt som hoppet är det som driver en framåt i denna process såklart... Hur har ni känt?

• Grapefrukt89
    Sockerikaffet skrev 2020-12-29 11:04:42 följande:

Äl+9 idag och jag tog ett test som var negativt. Jag har inte gett upp hoppet eftersom det fortfarande är tidigt men väntan är olidlig. Jag har haft en del vita flytningar de senaste dagarna (sånna som brukar komma före och efter äl) någon som har en idé om vad det kan betyda? I övrigt är jag väldigt uppblåst och spänd i magen men det kan bero på julmat.

Jag är i liknande situation, dock ÄL + 8. Håller med dig om att väntan är sååå jobbig.

Vissa här på familjeliv i olika trådar har sagt att vita flytningar kan va ett gott tecken, även att det blir ökade flytningar när man är gravid. Medans andra som också fött barn har haft torrt (precis som utan en graviditet). Svårt att säga... Tydligen kan det inte bara skilja från person till person utan från graviditet till graviditet.

Och ja! Julmatsreaktion eller graviditet? Svårt för mig också att avgöra, haha! Det mesta man äter är ju sött och fett i och med julen. Det bidrar ju till en liten obalans ibland med magen. Själv har jag fått väldigt mycket finnar på köpet denna cykel, så det kan antingen vara maten eller nåt annat. Hm... Vi får väl se! :)

• Grapefrukt89
    Carina82 skrev 2020-12-30 10:49:13 följande:
    Jag är i samma sits på ÄL+10, känner mig lite allmänt nedslagen idag agh! Igår fick jag en rätt stor temperaturdipp men tänkte att det kanske var en sån där implantationsdipp. Känns dock inte som att temperaturen gick upp särskilt mkt idag så jag gissar att det kanske är kört för mig den här månaden också : ( Så jobbigt när man bara väntar och överanalyserar allt..

åh.. fattar! ja, jul-ledigheten må va välbehövd men kan också göra att man vrider och vänder på saker mer än vad som behövs! Men jag lider med dig, jag är ju likadan :)

Känner du annars att tempningen känns ok att göra? Har du gjort det länge? Ger det liksom lugn/tydlighet eller motsatsen? Jag frågar för att jag själv tempade ett tag och tyckte det kändes lite stressigt. Vet dock ej om jag ska börja igen eller ej... Tycker det är sjukt intressant också!

Hoppas att det går hela vägen för dig denna månad!

• Grapefrukt89
    LangB94 skrev 2020-12-30 09:46:54 följande:

Hej nu måste jag be om råd. Fick på ÄL+6 en miniblödning, alltså typ endast rosa på pappret när jag torkade. Tänkte att det förhoppningsvis kunde vara en nidblödning, men bestämde mig för att det ?bara? var en mellanblödning för att inte få upp förhoppningarna för mycket. Sen var det inget alls igår. Nu idag på ÄL+8 blev det rosa igen på pappret, och det verkar ha övergått till bruna ?flytningar?. Har även lite värk (ej molande, mer dragande/ tyngdkänsla) i nedre delen av magen. Nån som fått liknande? Vet att man kan ha nidblödning flera dagar, men det känns så konstigt att den gjorde ett uppehåll på över ett dygn och sen kom tillbaka.

Inte haft liknande men känns som utifrån det jag själv läst som att det kan va en nidblödning, även om den beter sig lite märkligt. Dock kan bruna flytningar ju vara gammalt blod bara (i och med nidblödningen) eller annat... Återstår att se...

När tänker du ta graviditetstest? Hur är statusen med det idag? Jag tänker oavsett, så är det inte långt! Håller tummarna! : )

Tog själv ett gravtest nyss som visade negativt! Men jag är nånstans kring Bim -3 till -5. Så oavsett så hade jag inte höga förväntningar. Dock har jag varit väldigt trött och lite illamående i 2 dagar nu, väldigt mycket metallsmak i mun osv... Detta upplevde jag inte förra menscykeln. Kroppen spelar sina spratt helt enkelt, haha!

Hoppas på det bästa för dig! :)

• Grapefrukt89
    LangB94 skrev 2020-12-31 12:33:22 följande:
    Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!

ÅH!! Massa grattis!

Hoppas vi ser fler pluss här i tråden denna månad!! Skrattande
  • Grapefrukt89
    Inkognito2021 skrev 2021-01-02 21:17:12 följande:

Gjorde ÄL test med RFSUs stickor som indikerade ÄL.

Men tycker de är svåra att läsa. :(

...om det hoppar över en ÄL antar jag att man inte får mens dem månaden. Då kanske jag snart har ÄL igen...? :)

hm.. Fortsätt testa så kanske det kommer starkare/tydligare resultat? Min kom flera dagar senare än förväntat. :)
  • Grapefrukt89
    msofia91 skrev 2021-01-03 00:27:12 följande:
    Jag fick mens på nyårsdagen.. Ny bim är den typ 29/1 men just nu idag känner jag att det är skitsamma faktiskt..

Det här med att inte ha haft ordentlig menscykel pga av preventivmedel och inte ha kunskap eller relation till sin egen kropp och alla olika hormoner och tankar som sprutar under cykelns faser gör mig knäpp. På mensdagen var jag inte brydd, ryckte på axlarna och gick vidare. Igår och idag har jag gråtit bara av tanken på att jag fick mens igen. Jag är hysterisk och förmodligen helt utan grund totalt skadad, för man blir helt övertygad att det är något fel på än, att man inte kan osv. Imorgon kommer jag inte alls vara lika ledsen längre för då är det nästan slut på mens, och sen börjar hela karusellen om.

Det är egentligen bara dessa känslor som stormar runt mensen som är svåra att hantera. Blir nästan apatisk och ser ingen mening med livet om man inte någon gång får ett plus. Vad lever man för då, solresor och kläder typ? Så fort mensen är över är jag "normal" igen. Jag har tappat det helt, haha!

Hur, och när gick man från att vara man en människa som var helt livrädd över att råka bli oplanerat gravid till att kissa på äl stickor, googla på eventuella sjukdomar som förklaring till varför man inte "är lika snabb och naturlig som alla andra" (fast man också vet att det inte stämmer) och räkna sina dagar efter när man får en glad gubbe och mot förmodan också hunnit ligga på den kanske rätta dagen? Jag behöver vård.. XD

Jag hänger kvar och fortsätter följa er andra, good luck!

Åh... Känner likadant! Inte fått min mens än men har känningar som liknar mens och Bim är från idag till möjligtvis 5/1 men har fortfarande bara fått negativa gravtest... Har dessa månader också haft fruktansvärda PMS-reaktioner som gör att jag inte känner igen mig heller och tänker hela tiden - "Detta är kanske ett gravidsymptom? Eller dettta? Eller detta?"

Jag tror nog att när man väl bestämt sig för att man är redo för barn så blir längtan så stor att man så gärna vill vara en av dem som får ett pluss på 1a/2a/3e försöket. Men statistiken säger väl att typ 80% lyckas på 6-7 månader och 90-nånting procent lyckas inom ett år. Sen kan det ta längre tid trots att allt är helt ok med en och partnern. Läser man/hör man sen hur mycket som ska till för att ett barn ska skapas så är det så jäkla komplext trots att det är så "himla naturligt"... För mig känns det nästan som Science Fiction, hahaha. Förvånad

Jag glömmer själv den statistiken/forskningen/vetskapen som finns kring det och tänker att det är nåt fel på mig också. Klandrar ibland mig själv för att jag "väntade så länge" och blir den andra stunden sen arg på mig själv och tänker.. "Men EH?... Ursäkta?... Jag är INTE 55 år, ha tålamod!!!"

....Så jag fattar! Det är också mycket hormoner som "kryddar till det" eftersom att ens längtan är så stor! Sen ser ju dem dipparna/peakarna av hormoner och känslor olika ut. Men jag fattar att det är svårt... Hjärta

För min del var det inte förrän i somras jag kände att jag var redo och ville ha barn. Av jobb/stress-skäl blev vi tvugna att vänta 3 månader innan vi började på riktigt. Men ja... Svårt att hitta lugnet ibland... Jag har två vänner i samma ålder (30/31) som blev gravida på 1a eller 2a försöket (trots att det för den ena sades att sannolikheten var väldigt stor för att det skulle ta lång tid pga sjukdomsskäl). Så det är för min del en inre konflikt att försöka va lugn i att: "Det kommer att ske, men det kanske tar tid... Njut av att ha kul tillsammans och egentid ihop"  och sen  "Det är något fel på mig! Varföööör går det inteeeeee... PAAANIK?!! "

...Såklart är min sambo som lugnet i stormen medan jag flyger och far i känslor och tankar... Provocerande!! XD Hahaha!!

Jag håller tummarna för er! Vill man bli förälder så kommer man se till att det händer! Oavsett! Hjärta  (Försöker samtidigt intala mig själv detta medan jag skriver det till dig... Typ som ett litet mantra, haha!) Flört

• Grapefrukt89
    josefinbet skrev 2021-01-04 16:04:35 följande:

Ingen som börjat testa än? Jag har BIM först 12/1 men inbillar mig att jag mår lite illa när jag är hungrig. Tog ett "testa tidigt" men var så klart negativt. Inte friskt jag vet men vad gör man inte i dessa desperata tider....... 

Testat både på ÄL + 10 och sen igår som kan varit Bim eller Bim -2 (osäker på om bim var igår eller möjligtvis de kommande dagarna). Fortfarande negativt och inge mens.. Har lite mensvärk och tänker hela tiden att den ska komma... Jag har även haft illamående till och från i nästan en vecka + ömma bröst och varit extremt trött. Om/när mensen dyker upp så kommer jag förundras över hur skendräktig jag tydligen kan bli, hahaha! Aldrig haft sånna symptom under min  PMS förut XD
  • Grapefrukt89
    Carina82 skrev 2021-01-05 11:37:24 följande:

..och där kom mensen! Visste det ju mer eller mindre redan men är ändå besviken såklart. Nåja, nya tag nästa månad - lycka till alla andra, hoppas det här är er månad : )

Åh.. tråkigt och såklart att man blir besviken. Förhoppningarna och sin önskan gör ju att det blir en besvikelse! Men hoppas att nästa månad blir DIN månad! <3

Själv väntar jag in nåt som känns som börjar kännas/se ut mer och mer som mens! Men men! :) Vi får kämpa vidare vi med!

• Grapefrukt89

Hej allesammans!

Uppdaterar listan med min nya Bim eftersom att jag precis fått min mens med brak och dunder... Kan tydligen numera inte lita på kroppen som ger mig konstiga skendräktiga symptom efter ägglossningen som jag aldrig haft förr, hahaha! (Illamående, spänner, drar, värker, metallsmak i munnen, trötthet)...Skäms Eller är det så riktigt vidrig PMS beter sig? Hm...

Men jag har en cykel på ca 25 dagar så då kan jag vara med precis i slutet av månaden också! Hoppas på många pluss denna månaden nu och följer er resa med spänning  Hjärta

HEJA HEJA!  Solig

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år PLUSSAT

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket) PLUSSAT

5/1 Amelia84, 36 år (fjärde försöket)

5?/1 hcc97, 23 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

7/1 paperlanterns, 31 år (första försöket)

8/1 Emm94, 27 år (första försöket)

10/1 Alind, 28 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

11/1 apan95, 25 år (fjortonde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

13/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

14/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

16/1 Lnes3494, 30 år (första försöket)

16-17/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

16/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

20/1 VirrePirre06, 29 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

30/1 partytsljus75, 36 år (andra försöket)

30/1 Grapefrukt89, 31 år (fjärde försöket)

• Grapefrukt89
    Soff skrev 2021-01-06 15:34:36 följande:

Va tråkigt att den kom igång :((( !! ... Ja det är hopplöst med alla symptom som dyker upp när man börjat försöka.. som man aldrig känt tidigare. Själv litar jag inte på ett enda längre (är inne på 9:e försöket). Ibland undrar jag inte om kroppen ändå beter sig annorlunda för att kroppen försöker bli gravid eller nåt :P... men att det inte blir nåt.. Håller tummarna för att det blir snart iallafall! 

Hej Soff! Ja, men sånt är livet...Hjärta Har man en önskan efter barn, som alla här i tråden, så är det svårt att inte bli besviken även fast jag "endast" försökt 3 ggr. 

Ja, eller hur? Det sägs ju ändå att majoriteten av missfall som sker är före den bekräftade graviditeten... Så det kan i vissa fall vara så att ägget och sperman hittat varann men att det inte var tillräckligt starkt eller så...

Ser att vi är i samma ålder... Glad Har du haft ok pms/cyklar osv? Eller har det för din del blivit värre med tiden? Jag har själv hemsk PMS/mensvärk nuförtiden och ska faktiskt till gyn nästa vecka. Blir lite orolig för att det kan vara nåt... Tänker endometrios, cysta, eller att det är täppt nånstans... Men jag kanske är övernojjig efter att ha googlat lite. Har haft väldigt milda cyklar innan nämligen...

Förstår att det är svårt att lita på symptomen... För mig har det gått några få försök och jag är helt chockad över hur min kropp lurar mig. haha!

Hoppas att detta blir din månad! Hjärta

• Grapefrukt89
    Steeph skrev 2021-01-06 17:24:23 följande:

Hej lite uppdatering från min HSG/äggledarspolning igår. Läkaren kollade på folliklar vilket jag har bra med och börjat få en ledande på höger äggstock. Slemhinnan låg på 4.5 mm vilket kan verka tunt men har längre cykel. I förhållande till folliklarna hon såg, så var hon nöjd.

Själva spolningen gjorde ont. Mest när de skulle sätta fast katetern och ballongen (för att skippa baksug). Sedan när de sprutade in vätskan så kände jag direkt att det gick in i höger äggstock och sen när sköterskan tryckte på lite mer vätska så gjorde det svin ont för en kort sekund och då rann det in i vänster också. Allt såg väldigt fint ut. Började blöda lite (typ spotting) som har gett med sig idag. Så nu väntas ägglossning om cirka 1 vecka. Håller tummarna för att jag kan att detta blir vårat 10 och sista försök sedan ma. Kram på er!

Hej Steeph!

Skönt att allt såg bra ut trots allt! Hoppas nu detta blir din månad! Glad Jag har nog missat vad du skrev innan om detta med spolningen, men gjorde du någon utredning och då upptäcktes detta?

Ska till gyn nästa vecka för att kolla upp mina mensbesvär (superjobbig pms, mycket värk och mens jämfört med förut).

Är lite nyfiken på mina egna folliklar och hur statusen ser ut där nere generellt, men vet inte om det är något man kan kolla på ett "vanligt" gynbesök eller något som måste kollas upp på ett annat sätt om det skulle behövas...

Allt gott! Hjärta

• Grapefrukt89
    Msofie skrev 2021-01-12 16:59:53 följande:

Det är ändå lite märkligt hur ens känsoläge kan variera så mycket i denna processen. Igår fick jag någon plötslig stark insikt om att detta kanske är något jag behövde gå igenom som person för att växa, få nya insikter och se livet från ett annat perspektiv. Kände ett lugn i processen som jag aldrig känt innan (är egentligen inte den personen som tror att saker och ting sker av en anledning)

Idag är jag bara så jävla bitter. Såg en väns Facebook uppdatering om att de väntar barn i juni. Är bitter på de som lyckas, är bitter på de som blir gravida snabbt. Märkligt ändå hur känslorna går upp och ner.

Wow, känner likadant. Ena stunden känner jag att ALLA blir gravida eller har fött och jag blir den som inte kommer lyckas...

Andra stunden tänker jag " Det som är menat är menat, det måste få ta den tid det tar etc",

Blir galen på mig själv! hahahaha! Men en tröst är väl att man inte är ensam om att känna så :)

• Grapefrukt89
    Ericky skrev 2021-01-12 12:24:48 följande:

Här närmar sig BIM och jag har spottings (det är inte bara lite rosa utan det är liksom början på en mens) sen några dagar precis som jag brukar numera inför mensen så denna månad känns hopplös tyvärr.

Nytt symtom för skendräktigheten denna cykel är kraftig mensvärk som kommer och går sedan en vecka tillbaka. Så härligt det vore om kroppen inte hittade på nya symtom varje cykel. Eller om inte huvudet hittade på en massa saker, för det kan lika gärna vara tankens kraft.

Blir det inte något denna månad kommer jag fortsätta testa Bisolvon en månad till, men också kosta på mig ett fertilitetstest via Werlabs för att bla få se hur det är med mina hormoner i och med att jag har spottings som kommer och går lite månad till månad. Hos gyn ser allt spontant bra ut så det enda jag kan tänka mig är att det skulle vara någon slags obalans med hormonerna...

Eller huuur? Har samma! Haft helt konstiga pms-upplevelser som jag aldrig upplevt förut... Suck, nya inbillningar /"symptom" varje månad för min del de 3 försöken jag haft... Kan kroppen sluta lura en snart? haha!
  • Grapefrukt89
    Varbergstjej skrev 2021-01-16 09:11:43 följande:

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

Hej Varbergstjej! fattar... Det är tungt när man har en barnlängtan <3

Hm... Jag tror du bör söka för det... Visste inte själv om detta och hade ingen koll men fick veta detta via trådarna här och det behövs lite längre lutealfas för ägget att fästa... Men det går att fixa! :)

• Grapefrukt89
    Tokan123 skrev 2021-01-14 19:21:07 följande:

Stått i badrummet i en halvtimme i chock!

Fantastiskt! Massa grattis! Solig
  • Grapefrukt89
    Vickan31 skrev 2021-01-15 15:39:04 följande:
    Jag kommer också och joinar er i februari-tråden. Mensen är tyvärr här så det blev inget detta sjunde försök heller. Håller tummarna för alla er andra <3 

Åh... Va tråkigt! Hoppas verkligen att guldägget trillar ner nästa gång... <3

Var själv hos gyn i veckan pga sjukt jobbig PMS och annat som spökat. Jag berättade om när det kan vara tid att söka för utredning och då sa hon att eftersom situationen är som den är med corona och annat så bör man inte vänta i 12 månader innan man skickar in en ansökan. Om det kanske inte tar sig vid 8e eller 9e försöket så kan man iaf skicka in en ansökan redan då. För det kan ta upp till 6 månader innan man faktiskt kan få hjälp i och med pandemin... Nu bor jag i Skåne och här har det ju varit en ganska rejäl andra våg, så det var därför jag fick tips om att söka tidigare om det skulle behövas.

Nu hoppas jag ju SJÄLVKLART att det går för dig utan nån utredning och många gånger så är det inget konstigt att det tar tid. Men såklart - har man en stor barnlängtan så känns ju ibland bara några veckor som en evighet. <3  Tänker mest att om du går i dem tankebanorna så kanske det är skönt att veta att du kan söka ganska snart? Jag är på mitt 4e försök nu och har lite tid kvar tills det kanske är mer "lämpligt" att lämna in en ansökan... Men det kändes skönt att få redan nu att få veta att även Gyn tyckte jag inte skulle vänta hela 12 månader.

Vet inte om detta blev nån tröst... Men jag håller tummar och tår för dig så länge så kanske vi ses i februaritråden :)

• Grapefrukt89
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:35:56 följande:
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:34:31 följande:

Jag har börjat få mensvärk så jag tror det är kört för oss denna månaden. Visserligen hade jag kraftig mensvärk innan jag plussade båda gångerna men det är något annorlunda, känns som små nyp, eller som små microsamandragningar i livmodern titt som tätt, vilket gör att jag tror att vi får hålla tummarna för februari i stället. Men som konstateras ofta här, hoppet är det sista som lämnar en ????

Åh... fattar läget. Allt kan ju hända! :) Ena stunden tror man att man är det och den andra inte alls. <3 Det ända sättet att veta helt säkert är ju att vänta eftersom att kroppen kan spöka... Men jag vet att det är lättare sagt än gjort... Jag blir själv galen de sista dagarna inför bim (har 9 dagar kvar) så galenskapen kommer säkert om ca 5 dagar för min del, hahaha!
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet