• LangB94

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej! Har hittills endast följt dessa trådar på håll, men känner att det är dags att hoppa in nu :)

Tog ut min p-stav tidig höst och har med stor oro väntat på att kroppen ska komma igång (har hört att det kan ta lååång tid). Det var en kämpig period med många frågetecken och svårigheter att överhuvudtaget få ut pinnen. Fick sen vad jag trodde va ägglossning förra månaden, sen kom mensen som ett brev på posten exakt 14 dagar senare och bekräftade detta. Detta gav mig både sorg och lycka, men mest lycka över att kroppen fungerar! Har haft hormonella preventivmedel sedan 14 års ålder så har aldrig riktigt fått lära känna kroppen förrän nu.

Har återigen tydliga symtom på ÄL samt stegring på ÄL-tester idag (CD 13) så får väl anta att systemet är i rullning :)

Håller tummarna för ett plus denna gång!

Lägger in mig på listan :)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

• LangB94

Hej nu måste jag be om råd. Fick på ÄL+6 en miniblödning, alltså typ endast rosa på pappret när jag torkade. Tänkte att det förhoppningsvis kunde vara en nidblödning, men bestämde mig för att det ?bara? var en mellanblödning för att inte få upp förhoppningarna för mycket. Sen var det inget alls igår. Nu idag på ÄL+8 blev det rosa igen på pappret, och det verkar ha övergått till bruna ?flytningar?. Har även lite värk (ej molande, mer dragande/ tyngdkänsla) i nedre delen av magen. Nån som fått liknande? Vet att man kan ha nidblödning flera dagar, men det känns så konstigt att den gjorde ett uppehåll på över ett dygn och sen kom tillbaka.

• LangB94
    Grapefrukt89 skrev 2020-12-31 08:46:00 följande:

Inte haft liknande men känns som utifrån det jag själv läst som att det kan va en nidblödning, även om den beter sig lite märkligt. Dock kan bruna flytningar ju vara gammalt blod bara (i och med nidblödningen) eller annat... Återstår att se...

När tänker du ta graviditetstest? Hur är statusen med det idag? Jag tänker oavsett, så är det inte långt! Håller tummarna! : )

Tog själv ett gravtest nyss som visade negativt! Men jag är nånstans kring Bim -3 till -5. Så oavsett så hade jag inte höga förväntningar. Dock har jag varit väldigt trött och lite illamående i 2 dagar nu, väldigt mycket metallsmak i mun osv... Detta upplevde jag inte förra menscykeln. Kroppen spelar sina spratt helt enkelt, haha!

Hoppas på det bästa för dig! :)

Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!
  • LangB94
    Ericky skrev 2020-12-31 12:52:47 följande:

Klart du kan fira! Utan skumpa ;) svagt streck och dina symtom är helt klart plus! Stort grattis till dig också!!! Härligt med lite plus i tråden redan :D kram!

Tack så mycket! Håller tummarna för alla er andra också!
  • LangB94

Tack för alla grattis! Lyckades få tag på ett till testa tidigt idag, annat märke. Strecket är tydligare idag så nu vågar jag lita på det! Håller alla timmar för att allt vill stanna kvar också.

Det känns väldigt overkligt än så länge. Fortsätter följa er här, och håller mina tummar för att det går lika bra för er! Kram <3

• LangB94
    VirrePirre06 skrev 2021-01-15 23:27:29 följande:

Så skumt, har långa cykler på ca 38 dagar, men nu denna månad skulle det blivit 41dagar enligt min uträkning med ÄL, men idag har jag fått rosa på pappret när jag torkar mig samt i trosorna och det är bara 9 dagar efter ÄL, annars brukar mensen komma på dag 12-13, så vet inte vad som händer. Har ingen värk eller så heller, kan det vara nidis tro? Men det brukar väl bara ytterst lite då?? Lite förvirrad här :(

Det kan absolut vara en nidis! Jag fick rosa flytningar ÄL+6 och ÄL+8 (alltså uppehåll ÄL+7) och är nu i vecka 6 :) så jag tänker att det kan se jätteolika ut. Jag hade inga andra symtom.

Håller tummarna!
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet