• Vickan31

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej! 

Hoppas in här från december-tråden efter en liten jul-paus Glad Jag har hängt med i några månader här på Famijeliv nu, och detta är mitt sjunde aktiva försök. Uppdaterar listan nedan och vill bara säga att jag tycker att ni gör det så bra allihopa som kämpar vidare för att nå vår dröm om första barnet - en dröm som förenar och skapar många fina diskussioner här i BIM-trådarna tycker jag, så tack för allt pepp och stöd! Hjärta

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

• Vickan31

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

• Vickan31
    Link92 skrev 2020-12-28 20:13:47 följande:
    Välkommen hit! :) Skönt med en liten paus ibland! Har ni några särskilda planer för detta försök?
    Tack så mycket - tycker att ni är fantastiska att hänga med! Skrattande Jag har ätit folsyra ett tag och nu senaste veckorna även börjat med multivitamin för kvinnor för att få i mig mer C- och D-vitamin bland annat. Testar med ägglossningsstickor och använder Premom som jag tycker ger en bra hjälp att tyda dem. Annars inga särskilda planer detta försök tror jag, men om det inte tar sig det här sjunde försöket heller funderar jag på att börja tempa för att se så att ägglossningen faktiskt sker då testerna bara visar att kroppen försöker men inte kan ge definitivt svar. Är lite kluven om att tempa dock, ifall det passar mig eller om jag blir för ledsen och "besatt" när temperaturen inte följer det mönster jag vill, så jag får fundera lite. 

Jag beklagar verkligen ditt missfall, jag blev så ledsen när jag läste det :( Men som jag tror att du själv skrev: det är ju positivt att ni lyckades bli gravida, och jag håller verkligen tummarna för att det går hela vägen snart Hjärta Har du några planer/tankar om kommande försök? Du har haft din ägglossning nu redan va? Glad
  • Vickan31
    LangB94 skrev 2020-12-31 12:33:22 följande:
    Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!
    Sockerikaffet skrev 2020-12-31 13:13:50 följande:
    Det är andra försöket så jag är positivt överraskad att det gick så bra, även om det såklart inte är färdigt än. Men ett steg på vägen när befruktningen har lyckats iaf!
    Åååh men vad spännande - grattis och jag håller tummarna för er båda! <3 

• Vickan31
    Link92 skrev 2020-12-31 15:15:19 följande:
    Ja i början stressade tempandet mig, att jag skulle sova nog många timmar osv, men upptäckte sedan att min kurva blir mest stabil om jag tempar samma tid varje dag (05:40 i mitt fall) oavsett sömntimmar. Somnar självklart om på helgerna! Min termometer sparar sista temperaturen så jag kollar vad den blev senare :) Nu blir jag mer stressad när jag inte tar tempen! Det var den som gjorde att jag visste att jag var gravid sist - min temperatur droppar alltid lite när det närmar sig mens och sist bara ökade den. Så misstänkte att testet skulle vara positivt innan jag tog det, var väldigt häftigt! Det går ju alltid att testa, om du vill. En termometer med två decimaler är inte så dyr, och man måste inte använda NC. Finns billigare appar, tom såna som är gratis :)

Ja missfallet var tungt, men tankarna släppte snabbt när cykeln återhämtade sig fort. Hade ägglossning runt julafton och denna gång hade vi bara kommit överens om att ligga varannan dag (från att mina flytningar blev vattniga/trådiga tills de torkade upp) - och om pressen på min man blev för stor så körde vi heminsemination. Inte så mysigt, men då blir det något gjort iallafall, haha! Borde ha BIM runt den nionde, men försöker att inte tänka på det så mycket :) har inga annorlunda symtom än iaf.
    Tack för väldigt intressanta svar och tankar om ditt tempande! Det låter som att du haft en positiv upplevelse av att följa tempen, så jag blir lite mer pepp på att testa det faktiskt :) Skönt också att veta att sömntimmar inte alltid påverkar så mycket, och att man kan somna om som du säger.Måste ha varit häftigt att se att tempen ökade innan du tog det positiva testet sist :) 

Vad skönt att din cykel återhämtade sig fort ändå, och enligt vad jag läst på vissa ställen kan det vara bra att ligga varannan dag istället för flera dagar på raken för kvalitén på spermierna? Samt att det såklart är bra att ni tänker på att det inte ska bli en för stor press för din man. Jag upplever också att det är svårt för oss att få till det flera dagar i rad, men tänker att varannan dag kan vara positivt också :) Tack igen för att du delade med dig av dina tankar och erfarenheter!
  • Vickan31

Uppdaterar min BIM också då den blev ett par dagar senare :) 

3/1 Sockerikaffet, 32 år PLUSSAT

3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket) PLUSSAT

5/1 Amelia84, 36 år (fjärde försöket)

5?/1 hcc97, 23 år (andra försöket)

6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

8/1 Emm94, 27 år (första försöket)

10/1 Alind, 28 år (första försöket)

11/1 apan95, 25 år (fjortonde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (femte försöket)

13/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

14/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

16/1 Lnes3494, 30 år (första försöket)

16-17/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

18/1 VirrePirre06, 29 år (tredje försöket)

21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

30/1 partytsljus75, 36 år (andra försöket)

• Vickan31
    Soff skrev 2021-01-03 20:47:52 följande:

Känner mig lite ledsen då min sambo inte orkar ha sex idag på beräknad ÄL. Vi hade sex igår så det ska väl räcka egentligen, men man vill ju öka chanserna så gott det går. Han är helt slut, och jag får väl bara respektera det :(

Link92 skrev 2021-01-03 22:26:37 följande:
    Jag känner verkligen igen mig i detta! Man är så inställd att man nästan blir sur när han inte vill ligga?? Hur jobbigt kan det vara liksom?

Kan bidra med två saker som kanske kan hjälpa:

1. När vi gjorde vår fertilitetsutredning sa de att varannan dag är det bästa, så dagen innan beräknad ÄL är verkligen superbra tajmat :) kanske orkar han imorgon?

2. För sådana här tillfällen skaffade vi heminseminationskit. Min man orkar nästan alltid "producera fram" spermier själv även när han inte vill ha sex och det lugnar mitt kontrollbehov runt ÄL att i alla fall fått till något. Nu har de försöken inte resulterat i några plus, men det har helt klart gjort mig mer harmonisk att vi iallafall får till försöken :)

Hoppas det här försöket går vägen för er :)
    Tack för att ni får mig att inte känna sig så ensam Hjärta Sedan man var ung har ju media och samhället tutat i en att män bara tänker på sex och att de alltid är redo! Men i de längre förhållanden jag haft så är det killarna som med tiden dragit ned på frekvensen på sexfronten, och ibland har jag trott att det varit något fel på mig men ju äldre jag blivit desto tryggare har jag också blivit i att det handlar inte om mig eller vårt förhållande.

Min kille orkar inte alltid ha sex lika ofta som jag skulle önska varje månad nu när vi försöker bli gravida - precis som flera av er skriver. Men så länge han fortsätter att vara så nära, ömsint och kärleksfull mot mig som han är så känner jag ingen oro för att det skulle vara "något fel" - alla har olika mycket lust, och det kan gå i perioder. Sedan är det såklart lite frustrerande när jag vill maximera chanserna att bli gravid och han inte alltid orkar, men eftersom det också är hans stora dröm att bli pappa så pratar vi mycket om det, jag lär honom lite mer om hur oddsen faktiskt ser ut och att det då gäller att passa på flera gånger vid ägglossning, och det har i alla fall för oss gjort att han "anstränger" sig att ta initiativet lite oftare men att jag samtidigt försöker att tänka att vi gör så gott vi kan och att jag inte vill att han ska känna sig tvingad om han inte har lust. 

Sorry för lång utläggning, tyckte bara att det var en intressant diskussion och väldigt bra tips från Link92! Ni är så kloka Hjärta

• Vickan31
    Linsen8808 skrev 2021-01-07 21:18:50 följande:

Jag plussade ikväll! På BIM. Lycka till alla ni fina!
    Vad roligt - grattis! Skrattande
  • Vickan31
    Diosali skrev 2021-01-08 07:40:39 följande:

Plussade just!! Helt överlycklig! :D

Åååh men grattis, vad fint! Skrattande
  • Vickan31
    SMEL skrev 2021-01-11 01:36:15 följande:

Ni kan ta bort mig ur bim listan! :) <3 plussade i fredags kväll :)

Håll ut ni som inte plussat denna månad! Det kommer! Kram till er!

Åååh vad roligt, stort grattis! Skrattande
  • Vickan31
    SMEL skrev 2021-01-12 02:45:40 följande:

Fick kemisk graviditet

Åh nej, jag beklagar :( 
  • Vickan31

Vad roligt, grattis! Skrattande

Minime90 skrev 2021-01-13 12:43:48 följande:

Hej alla. Jag har följt er men inte kommenterat då jag inte har mått bra av att stressa upp mig. BIM var runt 28 dec-4 Jan men då det inte var så längesen jag tog ut p-staven så avvaktade jag då jag inte ville bli ledsen.

Tog ett test :O. Jag är gravid :D. Det tog sig på 2:a försöket för oss.

• Vickan31

Men vad roligt, stort grattis! Skrattande

Tokan123 skrev 2021-01-14 19:21:07 följande:

Stått i badrummet i en halvtimme i chock!

• Vickan31
    Ericky skrev 2021-01-15 11:24:11 följande:
    Nej va trist <3 Välkommen in i till vänner i februaritråden <3
    Jag kommer också och joinar er i februari-tråden. Mensen är tyvärr här så det blev inget detta sjunde försök heller. Håller tummarna för alla er andra <3 
  • Vickan31
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-15 15:57:39 följande:

Måste säga. 

Vilken oerhört varm, kärleksfull och stöttande tråd vi har. 
    Hoppas verkligen alla ni fina varelser får pluss riktigt snart. 

<3 <3 <3

Ååh jag håller verkligen med! Så mycket stöd och omtanke från er fina människor som jag inte ens har träffat, men som trots det visar att vi bryr oss om varandra och strävar mot samma mål. Tack för det! Hjärta
  • Vickan31
    Soff skrev 2021-01-15 16:19:22 följande:

Och där dödade man det sista hoppet man hade med ett gravtest, som i vanlig ordning såklart var negativt. Känns som att det borde finnas något man kan göra för att det ska gå någon gång, men hur ska man veta vad?!....

Usch vad jobbigt Rynkar på näsan Om mensen inte kommit ännu finns ju fortfarande hopp tänker jag, men jag förstår också om du känner dig ledsen och vill ställa in dig på nästa månad istället.

Usch vad det suger med denna väntan och negativa besked månad efter månad, men det kommer att bli vår tur, det är jag övertygad om! Skickar en kram och förhoppning att helgen kan ge lite vila, äta och dricka något gott samt kanske lyckas få tankarna på annat håll åtminstone stundvis Hjärta
  • Vickan31
    saarson skrev 2021-01-16 20:58:15 följande:

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

Åååh men gud vad roligt - STORT grattis och tusen tack för att du delar med dig av de glada nyheterna till oss! :D <3 
  • Vickan31
    Grapefrukt89 skrev 2021-01-16 11:52:42 följande:

Åh... Va tråkigt! Hoppas verkligen att guldägget trillar ner nästa gång... <3

Var själv hos gyn i veckan pga sjukt jobbig PMS och annat som spökat. Jag berättade om när det kan vara tid att söka för utredning och då sa hon att eftersom situationen är som den är med corona och annat så bör man inte vänta i 12 månader innan man skickar in en ansökan. Om det kanske inte tar sig vid 8e eller 9e försöket så kan man iaf skicka in en ansökan redan då. För det kan ta upp till 6 månader innan man faktiskt kan få hjälp i och med pandemin... Nu bor jag i Skåne och här har det ju varit en ganska rejäl andra våg, så det var därför jag fick tips om att söka tidigare om det skulle behövas.

Nu hoppas jag ju SJÄLVKLART att det går för dig utan nån utredning och många gånger så är det inget konstigt att det tar tid. Men såklart - har man en stor barnlängtan så känns ju ibland bara några veckor som en evighet. <3  Tänker mest att om du går i dem tankebanorna så kanske det är skönt att veta att du kan söka ganska snart? Jag är på mitt 4e försök nu och har lite tid kvar tills det kanske är mer "lämpligt" att lämna in en ansökan... Men det kändes skönt att få redan nu att få veta att även Gyn tyckte jag inte skulle vänta hela 12 månader.

Vet inte om detta blev nån tröst... Men jag håller tummar och tår för dig så länge så kanske vi ses i februaritråden :)

Tack snälla du <3

Vad bra att du kollar upp PMS och annat som spökar för dig, samt att du nämnde det där med utredning. Man blir ju lite stressad av att läsa och höra om väntetiderna, så det kan såklart vara något jag och min sambo får prata ihop oss om nu närmsta tiden. Som du säger, väntan känns ju stundtals olidlig och även om det inte behöver vara något fel utan det kan ta lite tid för vissa så är det ändå skönt att veta att det finns hjälp att få och att vi kanske inte behöver höra av oss först efter att det gått mer än ett år utan kan höra av oss tidigare om vi vill.

Tusen tack för omtanken och jag hoppas att om vi ses i februari-tråden så är det för att du vill följa oss andra men redan fått ett plus ;) <3 

• Vickan31
    MAKL skrev 2021-01-19 07:08:48 följande:

I natt dök mensen upp! Inte helt oväntat då jag känt samma PMS symptom denna cykel som tidigare cykler, plus att tempen sjönk igår. Det känns självklart väldigt sur och jobbigt. Därav så får vi se om jag hoppar in i februari tråden eller inte. Jag känner att jag behöver en mental paus från det här jobbigt fram till nästa äl, kanske hoppar in då.

Hoppas att det blir många plus nu för er som inte har fått mensen än <3

Usch vad tråkigt :( Förstår verkligen om du behöver en paus, då det lätt blir att man läser om barnlängtan och fertilitet både här och på andra forum/artiklar/bloggar osv varje dag och då kan känna ibland att det blir för intensivt - att man inte kan tänka på något annat. Men om du behöver stöd så finns vi här <3 
  • Vickan31
    BettySpaghetti skrev 2021-01-19 17:51:36 följande:

Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

(Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)

Ååh men vad roligt - stort grattis! Skrattande
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet