Anonym (Öhh) skrev 2020-12-20 22:39:48 följande:
Vad är det som är så deprimerande med utbudet i din egen åldersgrupp? Är det kvinnornas intressen eller deras utseenden?
Du låter väldigt bitter.
Så trött på denna ständiga åldersfixering överallt!
Tydligen är man inte värd ett skit som kvinna över 40. Inte konstigt att alla håller på med botox och allt annat möjligt skit för och se yngre ut (som de föesta män ändå inte gillar). Vad är det som är så avtändande med ålder och livserfarenhet?
Sällan man läser att kvinnor skriver sådant i trådar, som att alla män 40+ ser så deprimerande ut. Typ alla är skalliga eller gråhåriga.
har inget med intressen eller utseendet. Jag skriver ju oftast bara till kvinnor med ett utseende som matchar min nivå. Lika barn leka bäst du vet.
Intressen för mig är bra om dom är olika, jag har mina intressen som jag är djupt inrotad i som jag hållt på med i snart 30 år. Inga problem att lära mig något från någon annan. Jag är en ganska öppen person på så sätt.
Jag är inte religiös, har ingen diagnos eller är missbrukare i någon form.
För mig är ju det personligheten som indivden förmedlar. På dejting sidor, så är kan det börja bra med en konversation, jag skriver ju alltid först såklart när man hittar någon intressant. men så fort man ger kvinnan spelrum, så hon kan föra samtalet så dör det ut. I regel så har dom inget att säga pga ointresse och då ser jag själv ingen poäng att ens driva på det. Det är lite sjukt att plötsligt intala sig själv att" oh just hon är så otrolig oh wow hon måste bli min för hon måste ju vara perfekt på alla sätt". Det är ju ett sjukligt beteende. Om en person inte kan föra ett samtal och visa intresse så går man bara vidare. Och det är en rutin nuförtiden på dejting sidor iallafall.
Om jag som man, inte drar konversationen frammåt och uppfyller det outalat krav på att jag skall bevisa att jag är duglig hela tiden så dör samtalet ut. Jag letar ju efter en person som är lite driven och åtminstonde lite rolig och inte som om deras katt precis dött eller som om dom käkat en hel burk sömnmedel.
Vilket är trist, ena efter den andre, gång på gång. Så ja, det är inte så roligt. Inte nätdejting iallafall.
Sen är det mitt eget fel att jag jobbar som jag gör och investerar och inte har mycket vänner.
Jag vill inte bara hitta en kvinna, utan jag vill hitta den kvinna som har en personlighet som skulle kunna klinga med min. Ja jag vet, det är ju väldigt barnsligt tänkt.
Men sen är jag en sådan som klarar mig galant på egen hand. Jag är vuxen inte desperat och tar eget ansvar över mig själv och mina handlingar. Jag bygger också upp en förmögenhet för framtiden. Så om jag inte hittar en partner, kommer jag iallafall leva bra i trygghet på så sätt, omgiven av det jag älskar att göra med möjligheter att röra mig lite vart jag vill. Livskvalitet helt enkelt.