• Anonym (Missfallet)

Hur började ditt tidiga missfall

Jag är gravid i v 4+6 men är säker på att jag fått missfall eller är på gång. Alla mina symptom har försvunnit bara över en natt. Jag har en stickande otäck känsla i livmodern inte växtvärk utan det känns ?elakt?. Vet inte hur jag ska förklara det. Känner på mig att graviditeten avstannat och nyss när jag var var på toa efter en långpromenad såg jag rosa flytningar på pappret. Ni som fått missfall så här tidigt hur startade det? Vad har jag att förvänta mig?

• Svar på tråden Hur började ditt tidiga missfall
  • Anonym (T)

Två gånger började det med rosa/bruna flytningar (varav ena gången misstänkte jag det redan innan flytningarna kom eftersom graviditetstesten slutade öka i styrka och snarare blev något svagare eller i alla fall höll sig på liknande nivå, andra gången testade jag inte mer än en gång). En annan gång började det med att symptomen plötsligt försvann från en dag till en annan och sen kom färgade flytningar någon dag senare.

• Anonym (Advent)

Mitt började som för dig men hade mest bruna flytningar. Haft två MA. Symptomen blev svagare men testen var lika starka ända till efter jag fått tabletterna.

Men det behöver inte bli missfall för dig! Många som upplever samma går det bra för. :)

• Anonym (S)

Jag hade av och till fram till mf bruna flytningar nån dag i taget men hoppades att det inte betydde nåt, för det kan också vara helt ok. När det hände (v. 9) vaknade jag tidigt på morgonen och då hade jag stoppat täcket mellan benen, måste ha varit undermedvetet, och det var helt blött av blod, kläderna var så klart helt nerblodade och det hade också kommit en stor fläck på sängen.

Jag blödde otroligt mycket, rejäla mängder, och hade klumpar, en del små men mest stora, nästan som en knuten näve åt gången för det levrade sig en del och främst var det ju materia som skulle ut. Jag åkte till sjukhuset så snart jag kunde få tag i akut-gyn och checka av med dem. Jag kunde inte ens ge ett urinprov att testa graviditet för det var för mycket blod i muggen. På sjukhuset kom också de riktigt stora klumparna, då var de större än en knytnäve. Jag fick megablöjor och det rann ändå över, riktigt mycket var det.

Jag mådde ändå rätt bra i kroppen annars. Jag fick ju medicin som skulle driva ut resterna, då hade läkaren redan gjort en undersökning också inkl UL, och det som märktes mest var frossan men annars mådde jag helt ok. Jag var kvar på sjukhuset 2-3 timmar eller så, de ville ju se så allt gick bra innan jag fick gå hem. Jag fick till och med en macka och en kopp te Hjärta 

De skickade med ett graviditetstest att ta ett par veckor efter, det ska vara ett särskilt och inte de man köper i handeln. Jag blödde några dagar, ungefär som en vanlig mens. En vecka efter började jag störtblöda igen, stora mängder som blödde ner ännu mer kläder, och det var frågan om jag ev skulle till sjukhus igen men det lugnade ner sig på något dygn som tur var. Sedan testade jag negativt när det var dags och så var allt över.

Vill också inflika att blodfläckar går bort jättebra med hjälp av salt och kallvatten!

• Anonym (S)

Och det är skillnad på färg i flytningar. Brunt blod är gammalt blod och rosa blod är nytt men det kan bero på att man har känsliga slemhinnor där nere så det behöver inte vara tecken på att det ska börja blöda.

• Anonym (4)

Ganska snabbt med rött blod, smärta och klumpar. Blödde med första barnet också och då var blodet liksom "renare", inte slemmigt och inte klumpigt alls.

• Anonym (123)

Fick mf I början av november I v 4+6 och det var mer eller mindre som att mensen kom blödde lika länge som en mens också. Hade jag inte testat positivt några dagar innan hade jag aldrig misstänkt att jag fått ett mf

• Stabben1989

Vid mitt första missfall försvann symptomen och efter några dagar började jag blöda, var typ som en vanlig mens den gången och inte nämnvärt mycket klumpar alls. Andra gången fick jag bruna flytningar i fyra dagar sen började jag blöda rejält, mycket klumpar och mycket smärta. Den blödningen höll i sig i en vecka.

• Stabben1989

Och juste, även vid andra missfallet försvann symptomen typ en vecka före de bruna flytningarna började.

• Anonym (Amanda)

Började med en rosa ljusröd blödning, sedan tillkom värk precis som mensvärk och mer blödningar. Det var precis som vid en vanlig mens skulle jag säga, kanske något fler klumpar. Det jobbigaste var att alla förhoppningar grusades, men jag hade tur att bli gravid igen 2 mån senare och då gick det vägen.

• Anonym (Amanda)
    Anonym (Amanda) skrev 2020-12-20 01:05:36 följande:

Började med en rosa ljusröd blödning, sedan tillkom värk precis som mensvärk och mer blödningar. Det var precis som vid en vanlig mens skulle jag säga, kanske något fler klumpar. Det jobbigaste var att alla förhoppningar grusades, men jag hade tur att bli gravid igen 2 mån senare och då gick det vägen.

Just det, glömde skriva att mina symptom aldrig hann komma för jag fick missfallet runt V 7. Kände på mig att jag skulle få missfall för jag hade frossa och fick som sagt inga gravidsymptom. Några dagar senare började de rosa ljusröda blödningarna.
Svar på tråden Hur började ditt tidiga missfall