Anonym (....) skrev 2020-12-22 15:21:17 följande:
I början sa jag inte att jag skulle lämna. Men efter ett tag var vi på väg isär jag och min man och jag letade lägenhet. Då var jag besluten att det skulle bli han och jag lite längre fram när allt lagt sig. Sen backade jag tyvärr, fegade ut och sen har jag velat fram och tillbaka så har inte vart schysst :(. Jag har flera gånger bett honom ge upp mig eftersom jag inte kunde gå. Så han hade chansen att träffa nån som var singel. Han är värd så mycket mer..
Men han har klamrat sig kvar och bett mig lämna min man och när vi hade en gräl bestämde jag mig att åter gå. Tyvärr har jag fortfarande inte gått utan är kvar. Jag har såå många gånger fantiserat om han och mig och hans barn( och mina). Så det har inte vart bullshit från min sida.
Mina känslor är och har varit äkta.
Jag avskyr mig själv att jag svikit honom så.
Att jag öht gått så långt från början är så långt ifrån vem jag är :(
Känns som ett typiskt dilemma. Jag har full förståelse för att det är svårt att lämna för en del. För mig var det inte det eftersom känslorna var borta helt. Var liksom sista droppen att jag inledde något med någon annan. Är precis som du säger, så sjukt olikt min moral att göra så. Men ?min? säger att han ändå älskar sin fru. Lite motsägelsefullt då han ibland antytt inte den typen av känslor finns där. För visst älskar man den man skaffat barn med och levt med länge men om det övergått till någon typ av vänskap är det inte den typen av kärlek jag iaf ger upp min egen lycka för.
Jag går vidare nu även om det är svårt. Hade han gett mig minsta lilla att greppa tag om hade jag fortsatt men även han inser det är ohållbart att fortsätta med dåligt samvete och allt han går igenom. Försöker tänka att det inte var meningen det skulle bli vi. Att han fått mig att se vad det är jag söker, även om det känns som att ingen mäta sig med honom och allt han är. Samtidigt vet jag också att det hade varit så svårt att få ihop våra liv som det är nu också tänker jag att om han kände tillräckligt starkt hade han valt mig men antagligen är han bara väldigt dragen till mig och att hjärtat finns hos det han har där hemma.
Känns också på något sjukt sätt som att jag skulle bedra honom om jag träffade någon. Jag vet ju att det inte överensstämmer med verkligheten och att jag till sist kommer träffa någon. Och då vet jag ju också att det verkligen aldrig någonsin blir vi på något sätt igen. Livet alltså.
Han kom in i mitt liv precis när jag behövde honom och han har gett mig så mycket och det vi haft har hjälpt mig igenom min process jag går igenom men fan vad jag suttit och gråtit många kvällar och saknat och önskat och känt mig så liten och ovärdig. Tänker också vilken tur hon har som han kommer hem till även om han gjort så sjukt fel mot henne.