Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Kärlek som på film?

Om man älskar någon som man måste bryta med, visst är det inte som i filmer där man råkat stöta på varandra 10 år efter och fortfarande älskar varandra? Det går väl alltid över om man inte matar känslorna genom att ses och röra varandra?

• Svar på tråden Kärlek som på film?
  • Anonym (?)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 12:28:22 följande:

E de riktig kärlek så försvinner de aldrig..

Det kan väl ändå inte stämma! Då skulle inte kärlek mellan par dö heller någonsin om det var äkta kärlek till att börja med.
  • Anonym (?)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 19:33:09 följande:

Klart de stämmer! Man älska folk på olika sätt..sen kommer den en jävel som rubbar hela din existens o du känner känslor du aldrig upplevt förut..då vet du att den kärleken aldrig kommer försvinna..

Var inte såna här svar jag hade hoppats på. Sitter och försöker komma över någon jag verkligen fallit för och är rädd jag inte kommer lyckas men tänker att alla säger det går över med tid. Hoppas så innerligt att det går över med tid!
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2020-12-19 20:20:47 följande:

Varför kan ni inte vara med varandra?

Det spelar ingen roll
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-20 01:53:59 följande:

Jag undrar likadant. Jag håller på att bryta med någon just nu fast det gör ont. Undrar om det kan bli vi längre fram när allt ordnat upp sig. Finns känslorna kvar då tro? Finns han kvar då??

Jag har tänkt så flera gånger. Det där med timingen. Sen tänker jag att om man verkligen vill ha någon spelar inte yttre faktorer roll, man får det att funka. Tror inte det spelar någon roll om vi träffas om 10 år. Kommer alltid finnas något att skylla på om man är rädd av sig och inte vågar ta stora beslut.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-20 19:21:04 följande:

Är det den andra parten som är rädd att ta stora beslut? Vill du berätta mer? Kanske kan vi stötta varandra?

Skulle väl snarare säga att den andra partern varit tydlig från början att det aldrig skulle kunna bli mer. Är jag som varit dum och släppt på garden och här sitter man och lider. Hur är din situation?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sillan) skrev 2020-12-20 19:59:53 följande:

Ville bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. Det känns som att jag aldrig kommer att komma över honom :( Hoppas verkligen att man gör det med tiden. Han har flyttat väldigt långt bort till ett annat land så det är ju inte så mycket att göra nu liksom. Han var tydlig mot mig från början, sa att vi inte kan inleda ett förhållande eftersom han planerade att flytta längre fram. Jag sa ifrån först, att jag då inte ville ses mer. Men vi hade en sån otrolig kemi så ingen av oss kunde låta bli ändå. Jag känner mig så dum som fortsatte att träffa honom för jag fick till slut så starka känslor. Usch, det är inte lätt :(

Sorry, nu kapade jag din tråd lite här.. men ville bara säga att du inte är ensam med lidandet (om det nu kan vara till någon tröst).

Tack för du delar med dig. Känner mig typ som ensammast i världen just nu. Har aldrig varit med om detta förut heller så vet inte riktigt hur jag ska bete mig för att komma förbi det. Antar jag låtsas tills det är över. Precis som du säger, det där med kemin där man bara inte kan låta bli fast man borde. Känns som jag själv grävt mig djupare för varje gång jag inte lyckats hålla på mig och nu när det är över är jag bara väldigt ledsen. Men det tog inte många veckor innan jag kände mig kär heller, så antar det hade varit jobbigt oavsett när det avslutades. Nu är jag liksom bara i ett stadie där jag gett upp, men slås av sorgen emellanåt och inser allt vad jag trycker undan och hur det känts när vi träffats. Som att det inte finns någon annanstans i hela världen där jag hellre hade befunnit mig. Att förlora det..
  • Anonym (?)
    Anonym (Sillan) skrev 2020-12-20 20:18:46 följande:

Känner verkligen igen mig. Vi får hoppas att tiden gör sitt..

Ja för så är det väl för alla eller hur! Och i efterhand lär vi förundras över hur dramatiska vi var och över hur vi egentligen inte var så himla kära i alla fall. Menar han verkar ju inte ha så svårt att gå vidare så varför ska jag ens bry mig? Men lättare sagt än gjort...
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-20 21:59:11 följande:

Va ledsamt :(.

Jadu.. det är jag som borde vart stark och brutit mig loss från det förhållande jag lever i. Har haft väldigt starka känslor (eller har forfarande) för en person som har kämpat för mig länge. Det är alltså jag som är the bad guy här. Jag har mått riktigt dåligt under lång tid. Vi har brutit upp många gånger och jag har försökt gå vidare i ett förhållande som jag tyvärr inte mår så bra i. Vi har tjafsat väldigt mycket och ändå har jag inte tagit mig loss. Många anledningar har jag haft att ändå va kvar. Feghet, osäkerhet, rädsla att allt inte blir så bra, känslan att splittra en familj, en anhörig som mått fruktansvärt dåligt och jag har inte velat förvärra genom att bryta upp, att få bonusbarn med hans X som man alltid kommer behöva ta hänsyn till på semestern, jul och annat. Ändå tror jag de stunder vi fått ihop hade vart underbara så vi har mycket gemensamma intressen och ja jag har väldigt starka känslor. Nåt jag aldrig haft på samma sätt till min man.

Han känner sig lurad trots att jag i början var tydlig med att jag inte visste vad jag ville. Jag har många många gånger fantiserat om hur vi hade haft det så jag har inte medvetet lurat honom. Har bara inte haft kraften att gå. Även haft sjukdom som har gjort att jag vart svag.

Så vad som än händer kommer jag aldrig bli lycklig igen. Karma, ja absolut.

Oj, vad likt min situation. Fast jag är den på andra sidan. Jag vad själv i förhållande när vi träffades men det var redan så pass knakigt att mina känslor för den nya blev sista droppen. Jag är sådan som person, älskar jag någon som jag borde, ser jag ingen annan. Så visste att det var dags att gå vidare. Men var såklart mycket annat som låg bakom också. Känner också att det är min karma detta, mitt ex vill ha mig, jag vill ha den nya och ingen blir nöjd. Ändå hoppas jag alla till slut blir lyckliga i liven vi valt att leva. Även fast han inte väljer mig, hoppas jag ändå att han blir lycklig med sin familj. För även fast vi gjort fel tycker jag verkligen han är en bra person. Lär ju själv också gå vidare en dag, men jag känner ingen stress över det. Drömde ju om att vara ensam länge om det skulle sluta i separation också träffade jag istället med någon jag vill vara med hela tiden. Livet är väl märkligt.

Och du, kanske landar du i att du ändå älskar din man och att det var rätt beslut. Verkar ju ändå finnas många som värdesätter mycket annat än just den där kärleken som man faktiskt inte vet hur länge den håller ändå. Det krävs nog en viss typ av person för att våga hoppa.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-21 03:36:30 följande:

Va fint av dig att du vill honom väl trots att han inte väljer dig,

Jag känner likadant. Fast det svider så hoppas jag att han träffar nån som kan ge honom det han är värd. Jag önskar så att den personen var jag... Ja det här är nog inte helt ovanligt. Tänk om man hade haft nån att bolla med under denna tiden. Så jävla jobbigt att stänga inne känslorna, längta så mycket att det gör ont och bara sätta på ett pokerface :(.

Har väl aldrig avskytt mig själv så mycket som nu. Ofta önskar jag att vi aldrig setts. Kanske hade kärleken vart starkare till min man då. Nånstans tycker jag ju om honom eftersom vi har många år tillsammans och tre fina barn.

Tyvärr var det pga vår kris i förhållandet som gjorde att jag sökte mig bort. Vi gick i terapi och förmodligen har min man narcissistiska drag. Ingen ursäkt att göra som jag gjorde men när man känner sig nedtryckt år efter år och hela tiden tassar på tå så blir man nog lättare mottaglig när nån är underbar mot en. Inte bara för sex utan för att nån faktiskt såg mig och hade en famn att landa i. Bara att sitta och gosa och kramas i timmar gjorde att jag fick energi, Sen finns det ingen som har så underbara pussar och kyssar. Hur ska jag klara mig utan dem??

Jag vet inte! Jag tror nästan det är svårare i längden för den som stannar kvar. För vi som går vidare lider ett tag, kanske tom länge. Men till sist hittat vi ju någon det känns bra med och släpper till sist taget. Risken med den som stannar tror jag är att man aldrig hittar riktigt tillbaka till det man hade när man sökt sig utanför förhållandet. Och kanske flera år efter funderar över vad som kunde ha blivit.

Är du säker på att du vill stanna hos dig man? Dina barn kommer märka om det är isigt och kärlekslöst mellan er.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-21 06:28:34 följande:

Nej jag är inte säker på att jag vill stanna kvar, Emellanåt känns det lugnt, när han är snäll och inte tjafsar. Då tänker jag att kanske kan det bli bra ändå. Men de dagarna är lätt räknade tyvärr, Sen kommer det små pikar, små gliringar som gör att jag tänder till. Då är det jag som hörs och det låter som jag är arg. Att han är taskig på sitt sätt hörs ju inte alltid. Oftast ignorerar jag det för att det inte ska bli bråk så barnen behöver höra men jag kan inte svälja hur mycket som helst.

Det är jobbigt att leva med nån dag ut och dag in som aldrig kan säga förlåt eller erkänna att det är dens fel. Sånt tär i längden vilket gör mig småsur. Jag försöker alltid starta dagen med ett leende och glatt humör men en kommentar räcker gör att sänka humöret och sen är det inte lätt att känna sig glad och lycklig. Samtidigt om jag hade skiljt mig kanske jag blir sittande i en lägenhet, kanske barnen inte vill va med mig utan tar parti för pappa som blir lämnad. Ekonomiskt har vi det väldigt bra så jag är inte orolig för det men självklart blir det till det sämre. Jag känner att han blir mer positiv om det blir sex oftare. Går det mer en vecka blir han sur som ättika och det märks direkt vad det är. Tyvärr har jag svårt att bli sugen på honom längre. Sexlust i sig har jag ju kvar. Om allt är tip top med sex, nystädat och fixat vad han tycker behöver göras så är han positiv och glad och tom trevlig. Men sen kan det komma en liten sak jag missat eller struntat i och pang så sur han blir. Då är allt annat bortblåst.

När jag läser det här inser jag att jag nog mår bättre ensam...

Du, det där låter inget vidare! Speciellt när det blir press gällande sex tar det verkligen ur den lilla attraktion som finns kvar. Vet inte hur många år jag legat och tänkt på någon annan när vi haft sex eller när jag sist ville kyssas. Det var längesen! Och ju mer han märkte jag inte var intresserad, desto mer ville han ha mig. Kände sån ångest inför det, vilket bidrog till att min attraktion försvann helt.

Med den nya är allt så fint. Älskar att ligga nära och kyssas och allt det där, som det ska vara. Men nu är det förbi och jag kommer sakna det som fan.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-22 09:31:00 följande:

Jösses det är som om jag skrivit detta! Så är det verkligen. Älskar att vara nära och pussas med han jag nu brutit med. Eller det är egentligen han som brutit med mig för han inte orkar vänta längre vilket jag förstår :(. Hatar att jag är så flat.

Att jag inte klarat av att ta steget trots att jag älskar honom :(. Den känslan när jag vet att han träffat nån som han blir tillsammans med kommer göra obeskrivligt ont. Så förstår ju hur ont det gjort för honom den här tiden ;(

Och för dig!

Det som skiljer din och min historia åt är väl att du aldrig sagt du inte ska lämna? Min har sagt så. Hade han bara sagt att kanske längre fram, då hade jag nog inte kunnat motstå att fortsätta träffa honom och leva på det hoppet. Men att få höra aldrig och heller inte få någon bekräftelse emellan träffarna, det är ohållbart. Har så svårt att se vad livet ville lära mig med detta. Han är så obeskrivligt fin, helt perfekt. Också måste jag släppa taget.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-22 15:21:17 följande:

I början sa jag inte att jag skulle lämna. Men efter ett tag var vi på väg isär jag och min man och jag letade lägenhet. Då var jag besluten att det skulle bli han och jag lite längre fram när allt lagt sig. Sen backade jag tyvärr, fegade ut och sen har jag velat fram och tillbaka så har inte vart schysst :(. Jag har flera gånger bett honom ge upp mig eftersom jag inte kunde gå. Så han hade chansen att träffa nån som var singel. Han är värd så mycket mer..

Men han har klamrat sig kvar och bett mig lämna min man och när vi hade en gräl bestämde jag mig att åter gå. Tyvärr har jag fortfarande inte gått utan är kvar. Jag har såå många gånger fantiserat om han och mig och hans barn( och mina). Så det har inte vart bullshit från min sida.

Mina känslor är och har varit äkta.

Jag avskyr mig själv att jag svikit honom så.

Att jag öht gått så långt från början är så långt ifrån vem jag är :(

Känns som ett typiskt dilemma. Jag har full förståelse för att det är svårt att lämna för en del. För mig var det inte det eftersom känslorna var borta helt. Var liksom sista droppen att jag inledde något med någon annan. Är precis som du säger, så sjukt olikt min moral att göra så. Men ?min? säger att han ändå älskar sin fru. Lite motsägelsefullt då han ibland antytt inte den typen av känslor finns där. För visst älskar man den man skaffat barn med och levt med länge men om det övergått till någon typ av vänskap är det inte den typen av kärlek jag iaf ger upp min egen lycka för.

Jag går vidare nu även om det är svårt. Hade han gett mig minsta lilla att greppa tag om hade jag fortsatt men även han inser det är ohållbart att fortsätta med dåligt samvete och allt han går igenom. Försöker tänka att det inte var meningen det skulle bli vi. Att han fått mig att se vad det är jag söker, även om det känns som att ingen mäta sig med honom och allt han är. Samtidigt vet jag också att det hade varit så svårt att få ihop våra liv som det är nu också tänker jag att om han kände tillräckligt starkt hade han valt mig men antagligen är han bara väldigt dragen till mig och att hjärtat finns hos det han har där hemma.

Känns också på något sjukt sätt som att jag skulle bedra honom om jag träffade någon. Jag vet ju att det inte överensstämmer med verkligheten och att jag till sist kommer träffa någon. Och då vet jag ju också att det verkligen aldrig någonsin blir vi på något sätt igen. Livet alltså.

Han kom in i mitt liv precis när jag behövde honom och han har gett mig så mycket och det vi haft har hjälpt mig igenom min process jag går igenom men fan vad jag suttit och gråtit många kvällar och saknat och önskat och känt mig så liten och ovärdig. Tänker också vilken tur hon har som han kommer hem till även om han gjort så sjukt fel mot henne.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-22 17:13:36 följande:

Kanske har han så mycket samvetskval och trots allt känner ansvar att vara kvar pga det han gjort som han gör att han stannar kvar? Kanske hade han valt dig om han inte behövt ta hänsyn till sin familj?

För vet du, det hade jag gjort..

När jag läser hur du mår blir jag ledsen för din skull. Även han har suttit hemma och gråtit många gånger. Det gör så ont att höra :(.

Vet att många tycker vi är avskyvärda.. men känslorna har att och är äkta.

Kram till dig <3

Kanske, han sa det en gång precis i början. Men han är av inställningen att hur illa det än blir så kommer han hålla det han lovade när han en gång valde att gifta sig. Och där kan jag känna...är han verkligen för mig om han fungerar så? Kanske inte. Det spelar ju ingen roll någonting egentligen. Men det blir lättare att gå vidare nu när vi inte kommer jobba ihop. Kommer i princip aldrig ses nu. På ett sätt är det en lättnad. Känt mig så fångad i känslorna och över hur tiden bara gått eftersom jag inte klarat att stå emot, fast jag redan efter några veckor ville bryta då jag kände att jag fick känslor vilket inte var tanken till att börja med. Men jag fattade ju inte att jag redan från början tyckte om honom. Typ saknade honom när han var iväg nån vecka redan innan något ens kommit på tal.

Jag hoppas för din egen skull att du lyckas ta dig ur ditt förhållande. Det finns ingen bättre förälder än en riktigt lycklig sådan.

Själv går jag vidare och tänker att de säkert har det rätt bra ihop ändå, passar säkert ihop som personer. Jag var ett snedsteg han nu försöker gå vidare från, vilket jag får respektera och skulle han få ett svagt ögonblick får jag låtsas vara stark och avvisa honom. Har förhoppningsvis lätt att gå vidare när jag inte ser honom.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-22 19:47:29 följande:

Han verkar vara en reko kille. Lycka till i livet!

Ja vi får se hur det blir. Jag känner att om jag stannar kvar så kommer jag aldrig bli 100% lycklig inombords. Kommer alltid veta vad jag upplevt och känt :(.

Men stannar jag kvar så är min högsta önskan att han träffar nån som tar hand om honom och gör honom lycklig. Det är han värd.

Kommer för alltid sakna hans famn :(

Åh jag vill bara ruska om dig! Jag tror du vet att du egentligen vill och bör lämna. Jag tror inte du hade ångrat det även om det vore tufft. Och hur det än gick med den nye. Om man väl förlorat det man hade i sitt äktenskap tror jag det är extremt ovanligt att det kommer tillbaka. Och håller det inte med den du har som väntar på dig så finns det någon annan där ute som är rätt.

Jag blir lite taggad av att läsa solskenshistorier i andra trådar där folk som lämnat för någon annan hållt ihop i 10, 15, 20+ år. Det händer och det funkar och det var rätt!

Lev livet lyckligt! Jag förstår att det är lätt sagt från min sida. Men på ett sätt har jag ju själv precis varit där när jag valde att lämna min man, men då var det ju inte för någon annan iofsig, sen hade det varit ett sjukt bra + om jag fått han jag vill ha på köpet. Men det är väl nyttigt för mig att vara ensam ett tag ändå..
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-23 13:38:53 följande:

Ja du har nog rätt. Ja är det meningen så håller det trots att man bryter upp och börjar livet tillsammans trots en sån start.

Hade återfall idag.

Men vet det var absolut sista, det var sorgligt från båda håll men jag har på något sätt gått igenom detta hundra gånger redan. Ändå var det tuffast idag. Kommer sakna honom otroligt mycket.

Måste erkänna att hade det blivit han och jag hade jag varit livrädd över pressen att det måste hålla. Om någon lämnar allt den har för ens skull och inte för andra orsaker då. Vet inte ens själv om jag hade varit redo för det med allt jag har framför mig i mitt nya liv.

Men, det som är menar kommer bli. Tanken är om inte annat tröstande.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-24 19:51:53 följande:

Det där med återfall är nog vanligt. Känner ingen det. Kan förstå om det xtra jobbigt kring jul nu. Ja det kan nog bli en press att allt ska bli perfekt om man lämnat som du säger,

Hoppas du kan se framåt och träffa nån som är fri och som du kan bli lycklig med.

Tror inte jag kommer vilja dejta på ett tag. Får komma över honom som en normalfungerande individ. Min tanke efter eventuell skilsmässa var ju att vara själv länge och bara få vara utan att behöva anpassa mig till någon annan. Och självklart skulle jag när jag minst ville det få känslor för någon. Märkligt. Också ville jag ju till varje pris träffa någon annan för några månader sen för att komma över honom men insåg ganska snabbt att det bara var slöseri med tid. Det går ju inte att se någon annan. Är man har känslor för någon.

Det positiva nu är iaf att jag är så van vid att vi inte hörs att jag inte går runt och är ledsen hela tiden. Det känns som vanligt men att sorgen når mig ibland. Iom återfallet igår har det väl inte riktigt hunnit ikapp mig än...bara korta stunder då hjärnan låter mig förstå att han mycket möjligt gått vidare på riktigt denna gången. Eller att vi båda låtsas ha gjort det också blir det så.

Hur mår du såhär på julaftons kväll?
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-25 05:45:52 följande:

Vad skönt att du kommit så långt att du inte går och är ledsen hela tiden. Tror det kan ta ett bra tag att helt komma över nån om det känts så rätt.

Att känna vemod länge..

Ja vi får se hur allt slutar här ;(

Saknar honom iallafall galet mycket ;(

Julafton har varit okey. Haft svårt att va här inne så mycket när alla är hemma.

Hoppas din julafton var bra?

Ja, det kommer ta tid. Jag tror till och med att jag alltid kommer känna kärlek och en dragning när jag stöter på honom, oavsett hur lång tid det går. Så är det nog med de där speciella.

Min jul var okej..tänkte mycket på honom framåt kvällen.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2020-12-25 19:02:33 följande:

Jag förstår att du hade tankarna på honom speciellt i går, Samma här. Han kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta oavsett vad som händer framöver. Älskar ju honom fortfarande :(. Och så länge jag är där jag är kan jag inte annat än önska att det trots allt kommer in nån i hans liv som ger honom kärlek och glädje för det är han värd efter denna tiden han mått så dåligt pga mig/oss. Men det kommer göra ont, Han säger också att han alltid kommer älska mig. Att han aldrig känt såhär förut.

Fan va ledsamt att vi inte träffades under andra omständigheter ;(.

Hur mår du? Har ni hörts av något?

Jag har inte klarat att stå emot min och fallit tillbaka men just nu känns det så bra att jag inte orkar bry mig om allt det jobbiga.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2021-01-04 11:02:06 följande:

Hej!

Jag förstår att det är svårt att stå emot <3

Mår sådär. Vi har bara skrivit lite men han är rätt bitter så jag har försökt att inte skriva just nu. Tror eller är rättare sagt säker på att han druckit en del när han skrivit så vill inte förvärra det :(.

Förstår att han mår dåligt han också..

Jag saknar honom såklart ;(

Blir inte bättre av att man går på varandra här hemma nu i ledigheterna...

Är du fortfarande trygg i ditt val om att stanna hos din man? Jag önskar så att min bara hade sagt det kan finnas en framtid för oss, men det är blott en dröm och jag känner hur jag håller på att stänga ner för honom och gå vidare på riktigt. Sorgligt men nödvändigt. Skulle krävas ganska mycket från honom om jag ens skulle fundera på att starta upp något igen.
Svar på tråden Kärlek som på film?