Ni som gjort medicinsk abort. HJÄLP
Jag är gravid i v 4+3 har gjort två starka graviditetstest och har alla gravidsympton som finns typ... Denna graviditet är oplanerad och oönskad. Jag har fått tid 28/12 till barnmorska för vul och jag har valt medicinsk abort. Nu till mina frågor för jag har googlat sönder mig och det är så många olika bud. På vissa ställen står det att man tar en tablett på sjukhuset sedan åker man hem och tar nåt piller sedan åker man tillbaka till sjukhuset efter nåt dygn och intar nåt mer piller. Låter fruktansvärt krångligt. På andra ställen står det att man tar ett piller oralt och väntar 24-48 h innan man stoppar upp vaginala piller och allt görs hemma. Jag orkar inte flacka och jag vill göra detta hemma med min man. Får man det eller ej? Sedan har vi en grej till. 28,29,30 dec är jag ensam på mitt jobb. Jag kan inte ta ledigt för att genomföra en abort det går inte!! Om man ska göra det hemma får man välja vilken dag man gör det på? Jag tänkte mig nyårsdagen för att då är jag långledig. Man kan väl inte göra en medicinsk abort och jobba i samband med det? Jag har en extremt hög smärttröskel har aldrig mensvärk och lagar tänder utan bedövning men har fattat det som att man kan bli mkt sjuk. Vilket abortpiller fick ni? Hoppas på att få mifegyne. Det är minst biverkningar på det.