BARNLÄNGTAN!! Men måste vänta...
Sedan jag för cirka 3 år sedan började få barnlängtan har den blivit som en del av mig. Jag har under dessa 3 år kollat varenda Youtube-klipp, läst varenda tråd, lyssnat på varenda podd som handlar om graviditet och barn. Längtan har nästan varit olidlig. Det är det enda jag kunnat tänka på. Men på grund av studier har vi bestämt oss för att vi måste vänta. Nu är jag dock snart inne på sista terminen och vi har bestämt oss för att börja till våren/början av sommaren 2021. Då är jag färdig eller iaf nästan helt färdig med min utbildning. Men det känns så himla långt bort!! Vi hade egentligen tänkt börja skaffa barn i oktober i år, sköt sedan upp det till januari och nu har vi bestämt oss för att vänta minst till april/maj pga studierna... för vi vet ju att det är det bästa. Men mitt hjärta värker av längtan. Jag drömmer att jag plussar nästan varje natt. Jag inbillar mig att jag är gravid trots mina p-piller & blir alltid besviken när jag inser att så inte är fallet. Detta är inte likt någonting jag känt förut, det är så himla starka känslor och hur mycket jag än försöker fokusera på annat känns det som det inte går... Jag har aldrig velat någonting så mycket som jag vill det här. Jag känner ingen annan som längtar över huvud taget och har ingen förutom min sambo att prata med om detta. Därför vill jag höra om det finns fler som känt/känner som jag. Har ni barn idag? Hur har redan sett ut? Hur länge hade du barnlängtan innan du/ni började försöka bli med barn? Hur klarar man att vänta över huvud taget? Om jag endast hade lyssnat till hjärtat skulle vi börja försöka senast idag....