Trött på att bli utesluten
Är bonusmamma till en flicka på 16 år.
Pappan och jag hade henne vara na helg tills hon var 6 år då mamman gjorde en anmälan för misstänkt våld i hemmet. Efter det har vi bara träffat henne sporadiskt. Pappan har en mycket infekterad relation med biomamman och hon har tom fått honom dömd för hot och trackasserier för många år sedan trots att jag anser att hon var lika skyldig.
Kontakten mellan dessa 2 har efter det varit obefintlig utan det är jag som varit drivande att träffa flickan. Har senare år misstänkt att flickan inte har det bra hemma då hon klagar enormt mycket på sin mamma och hur det är hemma. Har även frågat henne mycket hur hon har det via facebook tills mamman fick nys om detta. Gjorde efter det en anmälan till soc då jag fick veta av flickan att de gick på familjebehandling och ville informera om mina misstankar. Detta lade de dock ner.
Har även erbjudit flickan att bo här vilket tydligen störde hennes mamma så numera får jag inte ens kontakta henne via facebook.
Som sagt konflikterna har varit många, men nu ringde jag soc och ville ha ett samarbete med mamman då flickan har en diagnos och jag vill veta hur jag skall bemöta henne. Soc sekreteraren skulle då fråga mamman men som min förvåning när mamman sa blankt nej till detta.
Fattar inte hur hon tänker, detta gäller ju hennes barn.