• Anonym (F)

Trött på att bli utesluten

Skrev inte du om det här för några veckor sen? I vilket fall, synd om tjejen inte får ha kontakt med dig men det får du bara acceptera tills hon blir vuxen.

• Anonym (F)
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-15 15:41:56 följande:
    Vi ses ju ibland men hade velat ha ett samarbete kring henne men mamman vägrar.
    Ja, då är det så tyvärr.
  • Anonym (F)
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-16 10:00:13 följande:
    Jag vet att det är mamman även om soc sa till mig att det var vad de ansåg. Ang diagnosen som jag ju vet att hon har så var det mamman jag ville samarbeta med och hon har ingen sekretess men hon vägrade samarbeta
    Nej, det du menar är att soc har samma inställning som mamman. De ljuger inte för att hålla henne om ryggen. De tycker att du ska lämna dottern ifred. Mamman har så klart ingen skyldighet att samarbeta med dig kring diagnoserna eller nåt annat.

Den du ska prata med är den frånvarande pappan, om han inte vill ha med sin dotter att göra (att du ens är med en sån man?!) så kan du inte tvinga fram ett umgänge. Om dottern vill ha kontakt med dig så kan hon ändå höra av sig, men det gör hon inte. Vad det beror på kan man bara spekulera i men just nu får du respektera föräldrarnas beslut.
Svar på tråden Trött på att bli utesluten