Inlägg från: Södermannen |Visa alla inlägg
  • Södermannen

Låta barnet slippa äta eller visa film

Ett alternativ till TV´n kan ju vara ett akvarium, titta på fiskar som simmar eller nåt annat som ersätter dumburken eller dumluren sas.
    Tycker själv om att grotta ner mig i saker men det är ju rakt av en media skada vill jag påstå. Blir för passivt ibland\ofta.

• Södermannen
    Mortiscia80 skrev 2020-12-12 11:59:38 följande:
    Jag tänker på ditt sista stycke, hur länge tycker ni är lagom att låta maten stå framme när de springer ifrån på det där sättet men kommer tillbaka senare för att äta mer?
    Tills den blir otjänlig som föda. Jag skulle inte vara så jättenoga men har inga barn. Kanske bäst så, för barnen.
  • Södermannen
    Mortiscia80 skrev 2020-12-12 12:22:30 följande:
    Ja jag vill inte heller att det ska vara en massa spring men tänker att vår plutt är för liten för "om du lämnar bordet tar vi bort maten" än så länge. Det brukar funka ganska bra att få tillbaka honom och om det bara är väldigt lite kvar så är det ok att han lämnar utan att äta upp, men om han bara tagit ett par tuggor men har "ätit klart" så brukar det hänga ihop med att han vill gå och leka och då ser vi till att få tillbaka honom en stund till.
    Ni måste ge er plutt lite mer godsaker som pizza t.ex. det gillare jag, jag menar han, säkert! Då gör han rent hus på tallriken, mjölk istället för läsk kanske.
    Hela kostcirkeln i en pizza, nästan.
Svar på tråden Låta barnet slippa äta eller visa film