Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Hjälp oss i vårt föräldrarskap

Leker ni med rädsla? Nervösitet? Känner att det börja gick a neråt för ett utbrott? Sånt känner barn. Detta är första trotsen dem börjar förstå vad man säger språket utvecklas. Har ni provat ha övergångar. Att man förbereder sig ett slut o h gör nästa. Gör det på ett bra sätt bestämt. Var konsekventa båda två om en viker då är det kört.

Gör bilder, bilderböcker är bra. Just för stunden och situationen jag älskar Martin Forester, barnpsykolog är med tv 4 ibland han har egen hemsida och har väldigt bra pedagogiska böcker lättlästa för att alla ska förstå för kunna ta in kunskap. Så jag uppfattar det. Just om beskrivning i böckerna

• Gameofthrones

Han har egen klinik med Martin F. =)

• Gameofthrones

Min dotter va så men hon var inte fysisk på nått sätt. Utan allmänt kaxig. Det gick över, som tur va. Hon har en stark vilja, hon vet vad hon vill hon har gett sig fan på svaret eller göra då måste man blanda sig i och ge mer alternativ för man inte ska försöka ha tunnelseende.

Jag tycker att ni låter konsekventa. Låt inte hon köra över och känna att hon tar över er. Det är ni som ska bestämma.

• Gameofthrones

Det kan vara övwrstimulans det stämmer nog. Där övergångar kommer med läsa en bok. Eller bara vara en stund. Som föregående inlägg =)

• Gameofthrones
    Bäbävitalamm skrev 2020-12-11 21:00:15 följande:

Tack för dina svar!

Vi försöker verkligen vara konsekventa och vi diskuterar mycket tillsammans hur vi ska bemöta henne så att vi gör det på samma sätt. Vad skönt att höra att det gick över för er tjej! Får jag fråga hur gammal hon var när det gick över? Och hur länge det pågick?

Vi har försökt förstå när det är dessa utbrott kommer, men vi ser inget mönster.

Ska kolla upp det där med bilder! Det kanske kan vara något för att få henne och förstå?

Det pågick 4-6 månader väldigt jobbig tid och höll på bli tokig.

Det kommer bara dem utbrotten. Men jag tror det låter som överstimulans och trots. Har två pojkar dem hade bara kort temperament under kort period. Dem va mkt lättare och tas med. Än min lilla flicka. Hon är 6 år.
Svar på tråden Hjälp oss i vårt föräldrarskap