Sertralin och alkohol?
Ska inte komplicera det på något sätt, undrar kort och gott bara hur ni (som äter sertralin/annat liknande SSRI-preparat) resonerar kring intag av alkohol medan man går på medicinen? Vilken dos äter ni och dricker ni ändå alkohol ibland?
Jag kanske inte känner att det är det vikigaste i livet, att få dricka alkohol alltså. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är gött för det är det ju. Är liksom 23 år och mitt i en trevlig ålder där man gärna dricker lite gott bubbel, några glas vin till en charkbricka eller dricker drinkar och blir full med kompisar (när det inte är Corona så klart) Är det FARLIGT att kombinera alkohol och sertralin? Inte varje dag, jag är ingen alkis. Men någon gång då och då alltså? Jag äter 100mg dagligen. Kanske bör poängtera att anledningen till att jag går på just sertralin är för att jag under några år lidit av extrem ångest kopplat till hälsan. Varit rätt för allt möjligt rörande tex cancer, sjukdomar och spenderat X antal timmar sammanlagt på att googla symptom och konsekvenser av vissa saker. Så liiiite därför jag också skriver och frågar om eventuella hälsorisker med sertralin och alkohol i kombination tacksam för svar! Allt gott!