• Universe1234

aktivitet/ individ

Hej kan man veta vad som pågår inuti en annan individ? Utan att fråga

t.ex veta vilken fas i en depression en person befinner sig i?

Tankeläsning är ej möjligt, det talar för det.

Kan man veta vad för aktivitet som pågår inuti en annan individ?

Alltså en person som har extremt mycket hat eller sorg fast som inte visar det. Utan är duktig på att undanhålla det.

Aktivitet menar jag känsloläge etc....

• Svar på tråden aktivitet/ individ
  • Anonym (om)

Ok, så du ock din kollega håll på och småflörta på jobbet en tid, hon tröttnade av någon anledning och nobbade dig. Nu undviker hon dig för att du inte vill släppa och då kallar du det för mobbing och utfrysning för att du läst en deictionary definition av orden och du är lite nere och kallar det för svår depression för att du inte får som du vill. Rätt eller rätt?

Ja, man kan känna en person på ett så djupt plan att man kan läsa av dem riktigt grundligt och väl. Nej, du och din kollega gör inte det.

• Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 21:40:57 följande:

Ok, så du ock din kollega håll på och småflörta på jobbet en tid, hon tröttnade av någon anledning och nobbade dig. Nu undviker hon dig för att du inte vill släppa och då kallar du det för mobbing och utfrysning för att du läst en deictionary definition av orden och du är lite nere och kallar det för svår depression för att du inte får som du vill. Rätt eller rätt?

Ja, man kan känna en person på ett så djupt plan att man kan läsa av dem riktigt grundligt och väl. Nej, du och din kollega gör inte det.

Ja, kan du veta om du försatte vännen i en djup depression? Det kan man väl inte veta oavsett om det är din närmsta vän?

• Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 21:40:57 följande:

Nej det var verkligen inte så... Det var ett exempel..
  • Universe1234

Allting är väl glasklart egentligen tankeläsning är inte möjligt. Mycket talar för det jag har försökt läst andra tankar, jag tycker jag haft en bra förmåga till det faktiskt.

• Universe1234
    neverpreggo skrev 2020-12-09 21:28:51 följande:
    Så varför postar du flera trådar där du frågar om man kan läsa av någons innersta då?
    Vadå innersta vad menar du? Var tydlig!
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:33:12 följande:
    Det jag ville konstatera var att kollega vän etc. Kan inte veta att om du tyckte nånting inte var ok,  så kan inte den individen veta att du utvecklade en depression ? Pga så lite information, utan enbart att du blev arg typ?
    Det beror på. Vissa saker borde man fatta inte är ok. Vissa saker kanske man vet för att man känner personen. Vissa saker kanske man måste fråga om, men det gör de flesta inte eftersom de inte ens kommer på tanken.

Utifrån att en person blir arg kan man varken gissa, tro eller anta att den blev "deprimerad". Jag förstår inte varför du envisas med att använda det ordet?? Ledsen kan man bli men deprimerad krävs mycket mer än bara någon enstaka händelse.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:55:59 följande:
    Vadå innersta vad menar du? Var tydlig!
    Förresten, har du någon diagnos? För du verkar väldigt fyrkantig i dina frågor, alltså som att du verkligen inte skulle kunna räkna ut de här sakerna på egen hand och behöver nån typ av guidning i känslolivet hos andra.
  • Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 21:58:14 följande:
    Förresten, har du någon diagnos? För du verkar väldigt fyrkantig i dina frågor, alltså som att du verkligen inte skulle kunna räkna ut de här sakerna på egen hand och behöver nån typ av guidning i känslolivet hos andra.
    Nej jag har ingen diagnos ? vad är det?

• Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 21:58:14 följande:
    Jag vet vad som är verkligt.

Ibland så söker man svar i livet, jag vill inget ont.

Jag vill väl?

Du kan inte ställa frågan har du någon diagnos med så lite information heller kan jag väl påpeka
Svar på tråden aktivitet/ individ