Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

aktivitet/ individ

Nej, det går inte.

• Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 20:11:55 följande:
    Alltså utan att fråga.
    Ja. Och det är inte ens säkert att personen själv kan svara eftersom sorg har en tendens att både gå fram och tillbaka i olika faser och överlappande faser.

Men visst kan man ibland se kortvarigt vilket humör en person är på, det är ju bara att läsa av människan hur den ser ut, om den verkar irriterad när den pratar, ansiktsuttryck osv.

Ställde inte du samma fråga nyligen förresten i en annan tråd?
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 20:26:31 följande:
    Förstår, du kan se om någon är glad på sätt och vis, om individen istället döljer att personen mår dåligt, genom att vara bra på att spela glad. Kan du veta om personen då inte alls mår bra egentligen`?
    Nej! Det kan man inte veta, om personen är bra på att spela över sina riktiga känslor.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 20:57:29 följande:
    1. Så om någon på jobbet har uppfört sig socialt olämpligt mot dig, och du är upprörd så kan inte den personen veta att du faktiskt hamnade i en djup depression av det? Utan individen måste fråga dig.  Det enda individen vet var att du blev upprörd.

1 Kan individen veta mer än så alltså att du blev upprörd?
    1) INGEN hamnar i en depression, varken lätt eller djup, pga att en person betett sig socialt olämpligt emot en. Däremot kan man bli ledsen, och det kanske eller kanske inte den olämpliga personen fattar och i så fall måste den ju fråga. Men den kan ju inte veta säkert utan att fråga om man blev upprörd/ledsen eller inte.

1) Det kan mycket väl märkas på en person om den blir ledsen eller upprörd utan att den säger något. Om man inte vet så frågar man.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:18:43 följande:
    Självklart kan incidenter på en arbetsplats göra så att en individ kan hamna i en djup depp, det handlar om yttre omständigheter.

Det är faktiskt möjligt. Det som frågan var om individen ser dig bli upprörd kan den individen veta att du hamnade i en depression?

Det är väl då det blir för långsökt och omöjligt om personen inte ställer frågor isåfall?
    Nej faktiskt inte. Inte av en enda händelse, det ska vara saker som händer under en längre tid.

Om man ser någon bli upprörd, vilket kan vara allt från irriterad, ledsen till arg och andra saker, så kan den så klart inte veta att man hamnat i en "depression", som vi redan konstaterat att man aldrig kan få av en enda händelse. Så ja, för att veta måste man ställa frågan, men ingen skulle ställa den frågan "Blev du deprimerad nu" eftersom det inte är möjligt att bli deprimerad av en enda händelse, och den personen kommer inte fråga även om det pågått en längre tid heller.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:33:12 följande:
    Det jag ville konstatera var att kollega vän etc. Kan inte veta att om du tyckte nånting inte var ok,  så kan inte den individen veta att du utvecklade en depression ? Pga så lite information, utan enbart att du blev arg typ?
    Det beror på. Vissa saker borde man fatta inte är ok. Vissa saker kanske man vet för att man känner personen. Vissa saker kanske man måste fråga om, men det gör de flesta inte eftersom de inte ens kommer på tanken.

Utifrån att en person blir arg kan man varken gissa, tro eller anta att den blev "deprimerad". Jag förstår inte varför du envisas med att använda det ordet?? Ledsen kan man bli men deprimerad krävs mycket mer än bara någon enstaka händelse.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:55:59 följande:
    Vadå innersta vad menar du? Var tydlig!
    Förresten, har du någon diagnos? För du verkar väldigt fyrkantig i dina frågor, alltså som att du verkligen inte skulle kunna räkna ut de här sakerna på egen hand och behöver nån typ av guidning i känslolivet hos andra.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:59:25 följande:
    Nej jag har ingen diagnos ? vad är det?
    Man brukar säga diagnos när man undrar om någon t ex har Aspergers eller något annat inom autismspektrat, ADHD och flera andra slags diagnoser. Att ha problem med såna frågor som du ställer är en sak som många med Aspergers har svårt för så därför undrar jag.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:59:25 följande:
    Nej jag har ingen diagnos ? vad är det?
    Men, en person som påstår sig inte ens veta vad en diagnos är har antingen extremt dåliga baskunskaper (inte troligt) eller sitter och låtsas (mer troligt).
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:09:25 följande:
    Jag skrev fel förut vet vad diagnos är!

Bortse från inlägget
    Så du har ingen sådan alltså? I så fall är det jättekonstigt att du ställer de här frågorna, faktiskt.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:18:38 följande:
    Nej så är det inte.... Ibland i livet speciellt när man är med om så omtumlande saker som att min mor gick bort i cancer.

Det här ämnet handlade om tankeläsning samt om man kan veta mer saker om  en person t.ex veta att en individ behöver vara sjukskriven i 4 dagar pga en svordom en person sa till en annan individ på en arbetsplats?

Alltså kan jag veta att individen behöver vara sjukskriven i 4 dagar om jag säger idiot till någon ? Alltså veta mer än endast en irritabel dialog?

T.ex pga av mycket på jobbet ställdes släkt middagen in.
    Nä men sluta.... Tankeläsning existerar inte. Det räcker så.

Jag får beklaga sorgen om din mor iaf.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:20:47 följande:
    Om någon säger idiot till dig på jobbet och du vet att du behöver vara sjukskriven i 4 dagar efter du hört det.

Kan individen veta det innan personen uttrycker säg så? Det har aldrig hänt förr.
    Och man kan inte se in i framtiden heller.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:26:29 följande:
    Förstår du inte?

Vi säger att det är så....

Jag menar t.ex en individ är en belastning på en arbetsplats, pga av individens olämpliga uppförande så behöver person 2 ställa in middagen med släkten.

Kan personen som betedde sig så här veta att det blev en konsekvens för person nr 2 ? Det har aldrig hänt förut?

Kan individen veta att person 2 behöver ställa in middagen?
    Nej det kan den inte veta.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:45:54 följande:

Jag fick en fix ide? Det är mänskligt när mycket händer omkring en.

Det är inget onormalt.

Ursäkta jag startade tråden. Det var självklart allt. Går inte och läsa tankar.

Det är mycket i livet som t.ex om någon har en ångest attack så kan det vara som så att man tycker nästan att omgivningen inte lägger märke till att någon mår dåligt och har svårt att leva sig in i. Liksom .

Naj lite onormalt är det men inte behöver du be om ursäkt. Det finns mycket värre saker på FL i så fall, men hoppas du fått några insikter.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:58:58 följande:
    Hur raderar jag mitt senaste inlägg?

Jag kan inte styra vad andra individer skriver tyvärr.

Jag kämpar på den goda sidan.
    Du kan varken radera inlägg eller trådar på FL.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-10 15:26:21 följande:
    Du verkar vara en normal person, det är några viktiga saker jag vill berätta?

Har du nån epost du kan ge ut? Det hade jag tackat för!
    Jaha, man får tacka. Tyvärr lämnar jag inte ut min mail till främlingar men om du törs skriva här kan du ju göra det så får jag väl svara så gott jag kan.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-10 15:30:13 följande:
    Det är några saker faktiskt jag inte berättat om som jag skulle vilja skriva....

Egentligen är allt sälvklart. Jag skrev det här med tabletten den har biverkningar.

Går det via meddelanden istället för tråden?
    Jag föredrar att inte avslöja mitt vanliga nick, men skriv här om du vill. För mig är det ok.

Jag antar att du är tvungen att ta de där tabletterna, trots biverkningarna. Man får tänka att det ändå är för ditt bästa.
  • Anonym (FYI)
    swe4321 skrev 2020-12-10 15:57:17 följande:
    Vad går dina tankar efter till sidan 4 från mitt inlägg?

utefter det jag skrivit
    Vilket inlägg menar du, nr 40 eller var det något annat?

När gick din mamma bort förresten? Har du haft det mycket svårt sedan dess?
  • Anonym (FYI)
    neverpreggo skrev 2020-12-10 16:15:38 följande:

TS har nu skickat x antal PM till mig från tre olika användare. Jävligt stabilt.

Allt för att få ur mig ett svar.

Konstigt att det inte finns en funktion för att anmäla pm. Men du kan försöka skriva till en moderator om det.
Svar på tråden aktivitet/ individ