• Förälder till 2

Julklapp

Jag har tänkt och tänkt och funderat men kommer inte på vad jag ska ge min dotter 10 år i julklapp. Är inte så mkt för leksaker och vi brukar ge dem upplevelser som stor grej (bio, teater, etc) men just nu är det så svårt att planera.

Hon kommer få ett telefonskal och termos och hade planer på en riktig vandringsryggsäck så hon behöver det. Provade ryggsäckar men den som hon behöver i storlek var så stor på henne (hon är kort) Och så såg man på henne att det var inte riktigt vad hon önskade.

Hon gillar inte att läsa (dyslexi)

Gillar att pyssla men det finns så mkt alla redan

Kläder får hon mkt efter kusiner

Letar efter något större behöver inte vara dyrt men väl ?julklappen som räknas?

Känns fånigt att fråga här men jag vet verkligen inte och borde känna min dotter men just nu så är det tomt.

• Svar på tråden Julklapp
  • Gameofthrones

Har hon ett kontokort? Ge henne pengar, 

Skönhetsproudukter:
    dagkräm, läppbalsam, deo, nagllack, hårborste, accessoarer, 

Mat;
    Gillar hon laga mat? köp en riktig barnkockskniv, Baksett, 

Ljudböcker, familjespel, Har hon tv spel, ge henne nytt spel,

Kläder som hon vill verkligen ha, fuskpälsjacka? Snygga tröjor

Musikalisk? Köp gitarr, en akustiskt. dem är inte dyra,

Symaskin, ?

• Förälder till 2
    Gameofthrones skrev 2020-12-09 16:24:57 följande:

Har hon ett kontokort? Ge henne pengar, 

Skönhetsproudukter:

dagkräm, läppbalsam, deo, nagllack, hårborste, accessoarer, 

Mat;

Gillar hon laga mat? köp en riktig barnkockskniv, Baksett, 

Ljudböcker, familjespel, Har hon tv spel, ge henne nytt spel,

Kläder som hon vill verkligen ha, fuskpälsjacka? Snygga tröjor

Musikalisk? Köp gitarr, en akustiskt. dem är inte dyra,

Symaskin, ?

Tack!

Nagellack har jag funderat på. Hon är inte så tidigt med övrigt smink och annat.

Bakgrejer får hon av mormor

Spelar älskar vi övriga i familjen men denna underbara unge är ingen spelare, så dålig förlorare....

Symaskin var lite roligt. Ska kolla upp det.
  • Gameofthrones
    Förälder till 2 skrev 2020-12-09 16:59:27 följande:

Tack!

Nagellack har jag funderat på. Hon är inte så tidigt med övrigt smink och annat.

Bakgrejer får hon av mormor

Spelar älskar vi övriga i familjen men denna underbara unge är ingen spelare, så dålig förlorare....

Symaskin var lite roligt. Ska kolla upp det.

Det är bra att kunna vara utan makeup och sånt. Ser skillnad på mina syskonbarn och min är inte så gammal än hon går i 6 års verksamhet. Har äldre barn dock. Killar.

Mitt ena syskonbarn hon är inte dugg intresserad av smink men däremot, naglarna puffa upp dem och håret. Hon är 11 år. Min dotter ser upp till henne så naglar och hår är viktigt!

Symaskin har jag köpt till min minsta hon gillar det. Det finns olika varianter. På symaskiner. Hon är väldigt estetisk av sig.

Hoppas att du hittar ngt.
  • hammarhajen

Målarprylar kanske? Riktiga färger (inte vattenfärger), fina penslar, canvastavlor att måla på osv. En målarrock, kanske ett staffli? 

Sällskapsspel, brädspel som ni kan spela hela familjen. 

Någon cool lampa till rummet? Eller en jordglob?

• AMCG

Cykel, inlines, längdskidor, skridskor?

Panduro har halsbandssett man måste sätta ihop själv, det kanske kan vara något (det är ju pyssligt)?

Canvasduk och riktig färg med bra penslar och stativ var ett bra tips här ovan!

Eller kanske blyertspennor eller kol och ett bra ritblock med tjocka sidor?

Kanske porslinspennor och vita koppar eller textilfärg så hon kan laga tryck eller måla t-shirts?

• AMCG

Mikroskop eller stjärnkikare om hon är intresserad av den typen aktiviteter? Kikare för fågelskådning?

• Förälder till 2
    Gameofthrones skrev 2020-12-09 19:05:58 följande:

Det är bra att kunna vara utan makeup och sånt. Ser skillnad på mina syskonbarn och min är inte så gammal än hon går i 6 års verksamhet. Har äldre barn dock. Killar.

Mitt ena syskonbarn hon är inte dugg intresserad av smink men däremot, naglarna puffa upp dem och håret. Hon är 11 år. Min dotter ser upp till henne så naglar och hår är viktigt!

Symaskin har jag köpt till min minsta hon gillar det. Det finns olika varianter. På symaskiner. Hon är väldigt estetisk av sig.

Hon är inte utseende fixerad/intresserad som vissa i klassen, hon är den bekväma som vill vara bekvämt snygg. Men vad gör det om kläderna inte matchar. Men hon börjar vilja måla naglarna.

Vad har du köpt för symaskin? Tänker att det ska vara något riktigt men inte tokdyrt eller tungt. Jag har en gammal ärvd symaskin från 70 talet. Hon har sytt på den någon gång men den känns lite farlig för henne (eller så är jag hönsig)
  • Förälder till 2
    Gameofthrones skrev 2020-12-09 19:05:58 följande:

Hon är inte utseende fixerad/intresserad som vissa i klassen, hon är den bekväma som vill vara bekvämt snygg. Men vad gör det om kläderna inte matchar. Men hon börjar vilja måla naglarna.

Vad har du köpt för symaskin? Tänker att det ska vara något riktigt men inte tokdyrt eller tungt. Jag har en gammal ärvd symaskin från 70 talet. Hon har sytt på den någon gång men den känns lite farlig för henne (eller så är jag hönsig)
  • Förälder till 2
    AMCG skrev 2020-12-09 20:23:36 följande:

Mikroskop eller stjärnkikare om hon är intresserad av den typen aktiviteter? Kikare för fågelskådning?

Kikare! Kanon idé! Hon är en strövaretjej som gillar att vara ute.
  • Förälder till 2
    hammarhajen skrev 2020-12-09 19:11:14 följande:

Målarprylar kanske? Riktiga färger (inte vattenfärger), fina penslar, canvastavlor att måla på osv. En målarrock, kanske ett staffli? 

Sällskapsspel, brädspel som ni kan spela hela familjen. 

Någon cool lampa till rummet? Eller en jordglob?

Tittade på stärnlampor som blir en natthimmel i taket. Ska kolla på det igen
  • Gameofthrones
    Förälder till 2 skrev 2020-12-09 20:54:05 följande:

Jag har köpt via Panduro, dem har väldigt enkla och stoppskydd för nålen så inte barn gör sig illa. Jag har köpt en Singer för 1.400. symaskinsgrossiten.se Den ska jag ge till henne när hon blir äldre =)
  • hammarhajen
    Förälder till 2 skrev 2020-12-09 20:55:21 följande:
    I så fall kanske en pannlampa eller ficklampa? 

Längdskidor, skridskor, snygg cykelhjälm?

Bra hörlurar

Någon åk-leksak till pulkabacken
  • hammarhajen
    Förälder till 2 skrev 2020-12-09 20:55:21 följande:
    I så fall kanske en pannlampa eller ficklampa? 

Längdskidor, skridskor, snygg cykelhjälm?

Bra hörlurar

Någon åk-leksak till pulkabacken
Svar på tråden Julklapp