Anonym (.) skrev 2020-12-07 11:39:00 följande:
Jag har nu läst TS alla svar pga ditt tjafsande om språket och hur TS formulerrar sig.
Jag håller verkligen inte med dig! Det enda man möjligen skulle kunna tolkas som spydigt är meningen "Jösses, är du en sån som säger "jag sa ju det!"...
TS är saklig och korrekt i sina svar med mök´jligt en enda undantagen mening. Men det beror på hur man själv tolkar det. Vill man bli kränkt så kommer man också att bli det oavsett hur förtsiktigt, sakligt, objektivt någon än formulerar sig.
För du glömmer en sak i ditt eviga tjafsande om osakliga saker som formuleringar. Hur du själv tolkar. Du glömmer helt ditt eget ansvar att inte tolka allt på ett offensivt sätt.
Varför drivs du av att ifrågasätta andra människor som person? Varför drivs du av att tolka allt så att du får "en negativ känsla" av andra skribenter?
Varför ger du dina känslor kring andra såsom person så stort betydelse i det du läser?
Min känsla av dig är att du inte klarar av att skilja på sak och person. För du diskuterar person i en tråd som handlar om testning. Det är inte okey någonstans, inte ens enligt familjelivs regler.
Kan du försöka bättra dig på detta område?
Ja du får ju tycka vad du vill :) Det börjar redan med "Knappast...."-kommentaren och sedan det ständiga ifrågasättandet av svar efter svar tyder på en oemottaglighet, eller om man är vänlig kanske du vill kalla det vetgirighet...?
Orsaken att jag diskuterar "person" som du kallar det är för att ts verkade vilja veta hur det kommer sig att hen kunde uppfattas på ett visst sätt, det är inget hackande från min sida utan ett försök att vara hjälpsam. TS säger sig ju bli missförstådd ganska ofta, och då kan det vara värt för hen att tänka på hur hen uttrycker sig. Du kan ju hålla dig utanför sådant, för det är ju väldigt märkligt att du känner ett behov av att lägga dig i den saken.