Inlägg från: Anonym (ffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ffe)

Föda i annat landsting än "planerat"

Nu vet vi ju inte om både ts och hennes föräldrar isolerat sig helt i två veckor innan denna resa...

Naturligtvis har du rätt att föda varsomhelst. De kan dock inte se din journal. Se till att skriva ut den och ha den med dig.

Ja man kan naturligtvis föda före vecka 40. Vill du verkligen resa så sent i graviditeten? SOm förstagpångsföderska får man bara höra att man ska ställa in sig på att gå över tiden. I vecka 37+0 räknas du som fullgången. Bebis kan lika gärna komma då som efter vecka 40. Var beredd på att bebis kan komma (talar av egen erfarenhet som blev lite i chock när bebis kom i vecka 38+0, var så inställd på att gå över tiden).

I ditt fall kanske det är att föredra att föda i dina föräldrars län? Antar att sjukvården är mindre belastad där än i Stockholm?

• Anonym (ffe)
    Adilads skrev 2020-12-07 23:58:37 följande:

Tackar alla för svar, de hjälpte! :)

Och till den/de som undrar så ja, både jag och min föräldrar har varit isolerade i mer än 2 veckor, är utan några som helst symtom och jag ska åka bil till dem inte resa kollektivt och utsätta mig själv eller andra för möjlig smitta. :)

Trevligt att höra att ni tänker på smittspridningen! Stort lycka till med förlossning och bebis!
Svar på tråden Föda i annat landsting än "planerat"