• Anonym (Lisa)

Insemination i Danmark 2021/2022

Hej! Jag har gjort totalt 3 st inseminationer. Två st 2018 varav den sista resulterade i min son. Den tredje gjorde jag i september och det tog sig inte. Sedan kom striktare restriktioner så vi har valt att avvakta ett tag innan nästa. Jag gjorde inseminationerna på storkklinik i Köpenhamn.

• Anonym (Lisa)
    Tyrande skrev 2020-12-05 23:19:14 följande:

Hej Lisa!

Så trevligt att höra att du fick en son efter den andra gången! Får man fråga hur gammal du var på ett ungefär när du genomförde inseminationerna? Hur snabbt gick det från första besöket innan man började med själva proceduren i Köpenhamn? 

(Förlåt för sent svar) Jag var 28 år första gången och 30 år andra gången. Efter att ha varit i kontakt med storkklinik så får man fylla i en journal. Sedan får man information om vilka prover som behövs. Tex sköldkörtel osv. Jag gjorde alla tester på privat klinik i Sverige. Därefter har man ett Skypemöte och sen är det bara att köra. Vi gjorde ostimulerat. Allt gick rätt snabbt dock hade vi semester emellan och valde att köra på efter en utlandsvistelse. Men när alla prover är klara så kan man åka nästa ägglossning. Du måste alltså inte åka till Danmark förrän själva inseminationen.
  • Anonym (Lisa)
    Jennjenn91 skrev 2020-12-10 11:52:11 följande:

Hej. Jag är också 29 år, nybliven singel pga karln inte ville vad jag vill. Så jag har bestämt mig för att köra själv. 

Men var börjar man?

Ser fram mot all hjälp man kan få i resan. Tack!

Hej! Jag skulle rekommendera dig att gå in på tex storkkliniks hemsida och sedan fylla i kontaktformuläret eller maila dom så är det bara ta det därefter. Dom svarar snabbt! Vill du köra på en annan klinik så antar jag att det är samma. Har inte gjort i Sverige så vet inte rutinerna här om du vill testa här först.
Svar på tråden Insemination i Danmark 2021/2022