Acceptabel storlek på barnrum?
Det är lyx att ens kunna ha ett eget rum. Att ens tänka på att 10-12 kvm är litet är faktiskt löjligt. Finns lägenheter på 19 kvm där kök och badrum ingår i dessa. Hur tror du dessa personer löser det?
Det är lyx att ens kunna ha ett eget rum. Att ens tänka på att 10-12 kvm är litet är faktiskt löjligt. Finns lägenheter på 19 kvm där kök och badrum ingår i dessa. Hur tror du dessa personer löser det?
Tja, 2-3 skärmar per barn och 120 cm bred säng är väl knappast normen för tonåringar. Runt 9 kvm känns som gränsfall om man har lyxen att välja, tänker jag. En 90-säng, ett litet skrivbord (med plats för EN skärm) och någon sorts förvaring för i alla fall en del kläder (underkläder, pyjamas, t-shirts etc så de kan klä sig rimligt täckande helt privat)
Jag fick 120-säng när jag var tonåring i början av 90-talet. Inte var vi några lyxlirare direkt. Helt vanlig medelklass i radhusområde. Bodde sen i studentkorridor med 90-säng. Var ju katastrof med 90-säng. Går ju knappt att vända på sig.
I dagsläget har inte vi nåt eget allrum för ungdomarna så dom sitter i sängen när dom har nån kompis på besök. Har ni andra ett eget allrum till barnen eller var umgås dom med kompisarna?