Inlägg från: Anonym (Charlotte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Charlotte)

Acceptabel storlek på barnrum?

Jag förstår vad du menar, jag har själv irriterat mig på samma sak. När vi letade hus så var nästan alla så som du beskriver med ett väldigt stort sovrum, ofta med ingång till en stor klädkammare. De andra rummen är små, varav ett långsmalt (så det inte går in en rejäl dubbelsäng) och ett kvadratiskt men pyttelitet. Med två mindre barn funkar det inte alls då det inte finns plats för leksaker och yta att leka. Vi föräldrar behöver inget stort sovrum men det måste ju få plats en stor dubbelsäng och gärna nån byrå. Så vi skulle behöva ta det stora sovrummet och så skulle en massa yta gå till spillo medan barnen inte skulle få plats i de andra. Vi hittade till slut ett hus med tre ungefär lika stora sovrum men det var inte lätt!

• Anonym (Charlotte)
    Daimstruten skrev 2020-12-05 23:20:21 följande:

Blev det ett äldre hus eller byggde ni nytt? Vårt är från 60-talet och är litet (117 kvm) men har ändå 3 sovrum som rymmer dubbelsäng och ett litet på 8 kvm men har å andra sidan ett pyttebadrum och köket rymmer inte köksbord för 6 pers utan att bli trångt men har matplats i vardagsrummet så man märker att man prioriterade annorlunda förr.

Det blev ett äldre hus, 60-tal här med, men vi fick ge avkall på att ha tre sovrum på samma våningsplan vilket ju är det ideala med mindre barn som vi har.
Svar på tråden Acceptabel storlek på barnrum?