Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Om du ska vara helt ärlig. Har du gått till jobbet/skolan fast du känt av lite halsont eller annat som KAN vara symptom på covid?

Nej, det har jag verkligen inte gjort.

• Pope Joan II
    AnnaSthlm skrev 2020-12-07 20:33:37 följande:

Jag har handlat och åkt tbana när jag hade halsont och pigg i övrigt. Med masken på. Träffat folk utomhus.

För att alternativet hade varit att inte gå ut på månader. Samma historia varje höst.

Ja, det är ju inte konstigt att det ser ut som det gör när folk beter sig så där. Så idiotiskt. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Fröken Zoom) skrev 2020-12-16 23:17:44 följande:
    Men alltså, jag vaknar med ont i halsen bara  jag inte har dammsugat sovrummet på tio dagar, pga dammreaktion. Det går över bara jag är vaken en timme.

Ska jag vara hemma då tycker du?

Ibland vet man faktiskt att det inte är nåt.
    Nej, men det är ju inte heller vad som rekommenderas. FHM säger att du, jag och alla andra ska vara hemma om och när det vi har - exempelvis halsont - inte går över eller på annat sätt är olikt normaltillståndet. Tegmark Wisell sade att den som känner sig ur form på morgonen ska avvakta och se hur det utvecklar sig över dagen och hellre ta det säkra före det osäkra och stanna hemma några timmar och se det an. 

Så det här är ju inte en fråga om tyckande, det här är att förhålla sig till de föreskrifter som vi är tvungna att förhålla oss till. 

Det är för övrigt äckligt att inte dammsuga på tio dagar, tycker jag. Varför vill du leva så, om det dessutom ger dig ont i halsen?
Svar på tråden Om du ska vara helt ärlig. Har du gått till jobbet/skolan fast du känt av lite halsont eller annat som KAN vara symptom på covid?