Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Hur mycket kostar det att äga en katt per månad?

Min innekatt kostar runt 400/mån liksom "bas", men jag köper alltid ngt extra till henne i form av "dreamisar" eller ngn ny leksak el dyl. Använder ICA basic kattsand (ej klumpbildande) och så får hon en förp. blötmat varje dag plus att hon alltid har torrfoder tillgängligt. Försäkrad hos Agria.

• mari123
    Anonym (Gg) skrev 2020-12-04 16:30:00 följande:
    Mina katter får ofta tillagat kött direkt från skogen.
    Ja inte äter dagens katter ngt "rått" från skogen BLÄ. Har förstått att de bär hem rovet till sin ägare för tillagning! Smart.
  • mari123
    Anonym (Gg) skrev 2020-12-05 14:52:08 följande:
    Jag bor inte nära en skog, så det blir svårt för katten att gå 10 mil. Och som sagt ser jag inte syftet med att ge katterna parasiter när de är innekatter. Antar du var ironisk.
    Nä inte ironisk alls. Jag missförstod dig och trodde du hade glimten i ögat med ditt inlägg. Ursäkta.
  • mari123

Vad gäller foder så tänker jag att hundar kan man i princip servera vad som helst och de glufsar i sig!? I alla fall de större hundarna. Småvovvarna är kanske som katter? Kräsna och petiga? Min lilla kräsna katt äter EN sorts blöt-mat och det är tji att prova med ngt nytt. Har provat väldigt många ggr. Man KAN ju iofs låta katten svälta tills den äter det som serveras.......................men så kan jag inte göra mot min "Rackartuss".

• mari123
    Kexsmula skrev 2020-12-06 03:31:55 följande:

Ca 300 kr i månaden tror jag att jag lägger på min katt, då får han kvalitetstorrfoder och dyrare blötmat upptill. Sen tillkommer kastrering, vaccination och övriga veterinärbesök. Ha en buffert på några tusen om något skulle hända, oavsett om han eller hon är försäkrad eller ej.

Får han inga "dreamisar"?
  • mari123
    Kexsmula skrev 2020-12-06 03:58:09 följande:
    Han är lite knepig och tycker inte om dresmisar. Däremot älskar han kattmyntalinser eller vad de nu heter, de liknar små platta chokladbitar och innehåller kattmynta och han blir helgalen av dem. Superhög!
    Sådana linser ska jag prova på min kisse
Svar på tråden Hur mycket kostar det att äga en katt per månad?