Inlägg från: Anonym (Fan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fan)

Ovilligt gravid trots ppiller

Hej.

Jag har idag testat positivt, svagt med endå...

Problemet är bara att vi inte ska ha fler barn, det är vi båda överens om men nu står jag inför en abort och det är skitjobbigt!

Minstingen är under året och jag har skött mina minipiller sedan några veckor efter förlossningen och trodde vi var sejf...

Testade mig idag då jag mått konstigt, drömt mycket om graviditet senaste veckan. Testade mest för att slippa oron.... Det gick ju inte så bra...

Nu mår jag sämre än sämst och fler klarheter dyker upp om mitt mående senaste dagarna!

Nu vill jag bara få bort det här! Är så rädd för det förlamande illamåendet jag haft vid alla graviditeter.

Och jag får inte tid fören om en vecka då de vill kunna se graviditeten på ultraljud innan... Så nu ska jag alltså gå och vara gravid i en vecka till!

Tänk om jag skulle börja knyta an till det!!

Hur överlever jag denna vecka tills det blir gjort och hur lever man med valet efteråt? Skulden över "dödandet"?

• Svar på tråden Ovilligt gravid trots ppiller
  • Anonym (Fan)

Ja det är inte en fråga OM vi ska göra aborten alls så det är iallafall skönt. Jag skulle inte klara ett till barn, speciellt inte nu och definitivt inte en graviditet!

Jag har varit så dålig under mina graviditeter att jag i princip varit sängliggande hela tiden...

Jag drabbas endå av skuld och skam känner jag... Att ta slut på ett (som kan bli) ett liv...

Jag är så orolig att fler tydligare symptom ska komma innan eller att jag ska börja vackla i min inställning!!!

Vad har du för skydd, om jag får fråga?

Jag vet inte ens, ska jag fortsätta ta pillren eller inte nu ...?

• Anonym (Fan)

Det är ju väldigt sant.

Känns så hemsk då vi för två år sen sörjde två missfall och mådde så dåligt över att det inte vart något någon gång.... Och nu har vi blivit gravida med p.medel och ska ta bort det ...

Jag vet att det kommer gå bra och att det är det här vi behöver göra men tankarna snurrar iallafall och jag är rädd för illamåendet

• Anonym (Fan)

Det är ju väldigt sant.

Känns så hemsk då vi för två år sen sörjde två missfall och mådde så dåligt över att det inte vart något någon gång.... Och nu har vi blivit gravida med p.medel och ska ta bort det ...

Jag vet att det kommer gå bra och att det är det här vi behöver göra men tankarna snurrar iallafall och jag är rädd för illamåendet

Svar på tråden Ovilligt gravid trots ppiller