• Alltärupptaget

Kiruna/vittangi-trakten vs. Hallonabonnemang

Någon som vet hur bra/dåligt det funkar med ett abonnemang från Hallon i just den trakten? Har just nu Halebop som funkar klockrent, men det är ju dyrare än Hallon har jag upptäckt. Vill inte göra bort mig och byta om det funkar skitdåligt där uppe. Litar inte helt på den täckningskarta som Hallon har. Flört

• Svar på tråden Kiruna/vittangi-trakten vs. Hallonabonnemang
  • Anonym (jieöfjöe)

Hallon är helt värdelöst där uppe. Det funkar okej i centrala Kiruna, men utanför de centrala delarna får jag ingen täckning alls. Inte ens i Nikkaloukta. 

• Alltärupptaget

Oj, det var ett snabbt svar! Kul...

Det var nästan det jag anade, men inte helt säkert kunde veta.

Jag tackar dig för det, jag kommer inte att byta då, vi är liksom beroende av att tfn funkar om det händer någon av oss nåt uppe i stugan. Tyst

• Anonym (jieöfjöe)
    Alltärupptaget skrev 2020-12-01 19:41:20 följande:

Oj, det var ett snabbt svar! Kul...

Det var nästan det jag anade, men inte helt säkert kunde veta.

Jag tackar dig för det, jag kommer inte att byta då, vi är liksom beroende av att tfn funkar om det händer någon av oss nåt uppe i stugan. Tyst

Jag förstår dig verkligen! Telefon med täckning är A och O där uppe. Jag är själv där uppe mycket och fjällvandrar och har aldrig haft täckning med Hallon. Det är först när jag kommer in i centrala Kiruna som det funkar att ringa och få internet igen. Jag hade Telia en gång i tiden som till och med funkade uppe på toppen av Keb. Jag ska själv flytta upp till Kiruna i januari och kommer då att byta från Hallon till något som fungerar. Jag har varit dumsnål. =)
  • Alltärupptaget

Jo, dumsnål känner jag till att man kan vara ibland. Ångern är lika stor varje gång man kommer på sig! Skrikandes

Men, då kan jag ju i alla fall meddela att Halebop funkar bra där uppe, i alla hörn jag har besökt åtminstone.

Svar på tråden Kiruna/vittangi-trakten vs. Hallonabonnemang