• EllaLo

Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?

Låter mer som du kanske har lite sköra slemhinnor som man kan få vid graviditet och som kan ge blödningar eller eventuellt att du kanske har uvi på gång?

Tror inte du behöver bara orolig eftersom de är lite blod. Men om det skulle komma mer blod kan du ringa 1177 och få råd.

Kramar :)

• EllaLo
    judith90 skrev 2020-11-30 18:21:51 följande:

Jag ringde iofs 1177 och hon tycktes heller inte tänka i missfall-termer.. utan antog att det kan ha att göra med svedan och att små blödningar/mörkare flytningar är naturliga i tidig graviditet... jag är dock helt uppriven :(

Jag hade mindre klara brunaktiga blödningar i ca 1 vecka i samma vecka som jag egentligen skulle haft mens. Det är ganska vanligt att man kan få någon typ av mindre blödning när man skulle haft mens, kanske är det de du har eftersom du är i v 6-7? :)

När jag fick mf som även någon ovan skrev var de grums/skräpiga blödningar och mycket mer som kom på kort tid.
  • EllaLo
    judith90 skrev 2020-11-30 18:33:34 följande:

Detta är min första graviditet.. därför är det så mycket jag inte vet:( men isåfall är detta med småblödningarna helt naturligt

Fick du ont då du fick ditt mf...?

Förstår dig och känner igen den där känslan! Men försök att tänka att du är gravid och ska ha ett barn och inte ett missfall. Jag vet att det är svårt men försök att inte stressa upp dig i onödan..

Jag hade mensvärks känsla i några dagar när det kom brunaktiga skräpaktiga flytningar, när allt väl kom igång så hade jag väldigt ont i både ländrygg och mage i 3-4 dagar.
  • EllaLo

Hur går det för dig ts? Tänker på dig och hoppas det har gått bra! <3

• EllaLo
    judith90 skrev 2020-12-03 19:00:36 följande:

Hej! Tack :) Det visade sig sannolikt vara en svampinfektion. Får nu smörja mig med en salva som gyn har skrivit ut. Svider fortfarande och har lite bruna flytningar... Gyn kunde i alla fall se att hjärtat har börjat picka! :) hoppas det bådar gott och att allt kommer fortsätta utvecklas i positiv riktning <3

Gud vad skönt att du kunde se ett hjärta! Risken för mf minskar ju när du sett ett pickande hjärta!

Lycka till <3
Svar på tråden Så rädd :( kan detta tänkas vara ett Mf....?