Inlägg från: Anonym (självständig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (självständig)

Greta Thunberg vill inte att folk handlar

Anonym (Gretavetallt) skrev 2020-11-28 14:25:20 följande:

Nu ska Greta lägga sig i vad folk köper också . Medan hon själv har en fin telefon som är jätte onödigt men ingen annan får ha onödiga pryllar skenheligheten är enorm

Jag väljer att protestera emot henne genom att handla mycket onödigt i år 

Hur gör ni? Tycker ni hon är dryg eller tycker ni hon har rätt? Diskutera 

www.expressen.se/nyheter/klimat/gretas-uppmaning-under-black-friday-/

Du kanske borde försöka bli mer självständig, inte låta dig påverkas så mycket av andra. jag tänker på det du skriver om att du ska handla mycket onödigt för att protestera mot Greta Thunberg.

Själv försöker jag oftast hålla mig till det nödvändiga, inte överkonsumera - men det har inget med Greta Thunberg att göra utan är mitt eget val utifrån min egen syn på hur jag vill leva, alltså självständigt.
  • Anonym (självständig)
    Anonym (Gretavetallt) skrev 2020-11-28 15:29:59 följande:

Greta bor ju minnsan i en jätte fin stor lyxlägenhet . Undra hur mycker kolkraft från Tyskland de krävs för att värma den 

Tycker dom kan föregå med gott exempel flytta ut i skogen och bo i en grotta. Det gjorde man för de gick jätte bra man behöver bo i en onödigt lyxlägenhet

Det är nästan osunt att vara så besatt av Greta Thunberg att man försöker göra tvärtom,

Påminner lite om barn på väg in i tonåren som försöker skapa sin egen identitet genom att förhålla sig för eller emot diverse influensers och anpassa sitt beteende därefter.

Du borde inte låta dig influeras så mycket av Greta Thunberg att du känner att du bara måste göra tvärtemotFlört
Svar på tråden Greta Thunberg vill inte att folk handlar