Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Greta Thunberg vill inte att folk handlar

Hon har så klart rätt, och jag håller med henne! Överkonsumtion är dåligt för planeten! Att Greta råkar äga en mobil är fullständigt skit samma i frågan för det handlar inte om att inte äga något alls utan om att inte köpa på sig en massa skit i onödan.

• Anonym (K)
    Anonym (Gretavetallt) skrev 2020-11-29 14:49:04 följande:
    Vilka forskare säger att de blir bättre för man gör som Greta säger? Källa

Varför lever Greta i överflöd? Varför lever hon inte som hon lär?
    De flesta forskare är nog eniga om att man bör lyssna på dem, eftersom de sitter på större expertis än gemene man. Behöver du källa på det...?

För att hon är 17 år och har väl inte ens gått klart gymnasiet än, hon har noll chans att försörja sig om hon flyttar hemifrån. Det är inte hennes fel att föräldrarna har det gott ställt.
  • Anonym (K)
    Jemp skrev 2020-11-30 17:20:44 följande:

Kärnkraftens för- och nackdelar är väl för övrigt mer en politisk avvägning.

Ang antal jeans: så många som du har nytta av och tillräckligt för att slippa köra halva tvättmaskiner.

För mig ca 3, för mina barn fler. Såklart i första hand köpta begagnat. Barnens ges bort när de vuxits ur, trasiga görs om till shorts. Jag sliter slut på mina.

Spara benen och sy ihop till nåt annat, t ex sittpuffar eller nåt annat bra :) Jag har en stor hög med jeans som jag vägrar slänga eftersom jag tänkt sy om de till något annat. Väskor är snyggt t ex.
  • Anonym (K)
    Jemp skrev 2020-12-01 17:16:27 följande:
    Absolut :) återbrukar mycket, även om jag tycker användningsområden för just jeans är svårare. Finns en del snygga ideer specifikt med fickorna också!
    Av fickorna kan man göra snygga grytvantar ;) Jeans är svårt för mig pga nålen, jag har särskilda jeansnålar men vet inte hur många lager man vågar köra den genom.
Svar på tråden Greta Thunberg vill inte att folk handlar