Inlägg från: Anonym (Linn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linn)

Sambons släkting är alltid taskig mot mig

Din sambo är konflikträdd och bekväm. Därför tycker han att du bara ska svälja allt och istället vara ännu trevligare tillbaka så att hon förhoppningsvis lugnar sig, nångång i framtiden.

Det funkar inte så. Hon kommer att fortsätta tills någon sätter ner foten. Hon märker ju sedan länge att hon får behandla dig nästan hur som helst och varken pappan eller sonen, din kille, säger ifrån och står upp för dig.

Det enda som hjälper är att du och din kille gemensamt säger ifrån. Inte bara du, för det kommer hon att försöka ignorera. Hon måste se att du har stöd.

Men vågar din kille säga ifrån? Det är nog där skon klämmer mest...

• Anonym (Linn)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-11-28 23:08:51 följande:

Tack för stödet! Tyvärr hjälper inte detta, då det oftast är jag, sambon, pappan och A som ses. Ska försöka få pappan att förstå min sida av saken och hoppas att han kan hjälpa mig. Det är som sagt väldigt subtila saker som gör att jag känner mig utanför och kanske är svårt för de andra att upptäcka där och då.

Föredrar sambons mamma och man, de är mycket trevligare och roligare att vara med.

Vad ledsamt att du inte får stöd av din sambo i detta TS. Jag skulle känna mig riktigt sviken. Att min käresta hellre låter mig må dåligt än säger ifrån till pappans fru är väldigt underligt. Han har ju dessutom lagt märke till en del som hon gör. Och även om han inte gjort det så ska han ju lyssna och tro på det du säger.

Att du nu ensam ska sitta och söka stöd hos pappan eller annan släkting är helt galet.

Om du klarar det så säg ifrån till henne nästa gång ni ses. Fråga: Vad menar du? När hon säger något dumt. Låt henne förklara sig. Du kan även säga: Jag har märkt under lång tid nu att du gärna pikar mig. Du verkar ha något emot mig. Vad handlar detta om? Börjar hon bortförklara sig eller neka, så håll lugnt bara fast vid vad du sagt. Jo det är så jag har upplevt det varje gång vi setts.

Du kan självklart även välja att stanna hemma när din kille åker till sin pappa. Åk inte med bara för att din kille som är så konflikträdd vill det. Han hade nog inte varit jättesugen på att åka med till din pappa om han utsatts på liknande sätt där.
Svar på tråden Sambons släkting är alltid taskig mot mig