Förskolestigma
Att argumentera med TS kring detta är meningslöst. Hon har sedan trådstarten klätt sig i en falsk klädnad av ödmjukhet, men är i själva verket lika dömande och kategoriskt avfärdande som de människor hon vänder sig mot.
Gällande förskola vs inte förskola lär debatten gå vidare. Liksom alla debatter gör. Men jag vill bara återigen säga att det inte på något sätt går att säga att "forskningen visar att".... Såna här saker går inte att göra den sortens forskning på, där man får fram tydliga resultat, evidens. För att det skulle gå skulle man behöva ta en stor grupp människor, ett tvärsnitt av befolkningen, och dela in dem i olika kontrollgrupper. Typ:
Grupp 1. Förskola från 12 månader.
Grupp 2. Förskola från 24 månader.
Grupp 3. Förskola från 36 månader.
Grupp 4 - ingen förskola alls
Och så sedan följa dem i många år, och sedan utvärdera. Då skulle man kunna prata om att "forskningen visar". Men eftersom det inte går att göra så så vet vi inte. Samma faktum som med nästan alla former av beteendeforskning.
Däremot är det såklart inget fel med att säga att "det finns studier som pekar på"...men det är en stor skillnad mot att påstå att "forskningen visar".
Hoppar ur tråden nu, då det är lördag och jag då såklart går ut och leker med mitt barn. Extra roligt också, då jag pga jobb inte gjort det dagtid under veckan.
Önskar er alla en väldigt fin dag och helg!
Du vet INGENTING om hur jag agerae IRL så SLUTA låtsas om det. Tråden handlar INTE om någons tankegångar utan om hur man AGERAR irl. Du kan INTE likställa det med något annat än hur jag uppger att jag agerar irl i denna tråd.