Förskolestigma
det är bra och ha dagis/ fsk
För vi som behöver det. punkt slut.
Bara du inte låtsas att det är 1 åringar som behöver gå på förskola för sin egen skull.
det är bra och ha dagis/ fsk
För vi som behöver det. punkt slut.
Förlåt att jag lägger mig i MEN inte kan det väl vara så att de små VÄNTAR hela dagen på mamma och pappa? De ser väl personalen på förskolan som trygga vuxna och om barnen blir ledsna och rädda så blir de kramade av en varm famn?
Nä jag skämtar inte MEN jag tänker att på en småbarnsavdelning så vet man hur man tar hand om små barn! Kanske inte EN pedagog per barn men en famn kan räcka till för fler? En mamma som är hemma med sina två små (eller fler) har ju också bara en famn!
Nä jag skämtar inte MEN jag tänker att på en småbarnsavdelning så vet man hur man tar hand om små barn! Kanske inte EN pedagog per barn men en famn kan räcka till för fler? En mamma som är hemma med sina två små (eller fler) har ju också bara en famn!
Svensk förskola är jämlik och särskilt med maxtaxan. ALLA barn är lika och får lika god omsorg. DET litar jag på. Känner mig trygg i det. MEN barn från trygga hem har ett rejält försprång genom hela livet och det kan ingen förskola råda bot på hur jämlik den än må vara och HUR mkt personal man än har och HUR goda föresatser man må hava! MEN det fattar ju alla.
Jag är ålderspensionär och inte aktuell för vikariat på förskola FAST nog skulle jag kunna tänka mig att vara där för att krama och trösta alla ungar som inte har föräldrar som kan ge dem trygghet. Välmående barn har ett ständigt försprång och så är det bara. VAD har tomten med det att göra och för den delen "påskharen" (Var kommer den ifrån?)