Anonym (Oklar) skrev 2020-11-27 13:50:54 följande:
Verkligen inte. Jag tar ALDRIG upp ämnet utan får hela tiden frågan. Det är för dem fullständig science fiction att vilja ha barnen hemma längre än absolut max 1.5 år. Trots att jag pedagogiskt förklarar att vi hellre har barnen hemma till 3 om vi kan få det att funka. Men det är klart att det bryter mot alla normer och i deras värld är något annat än 100% arbete för bägge föräldrar helt främmande mer än I undantagsfall.
När jag pratar om detta med människor utanför min "vanliga" sfär är det inte alls lika laddat.
I slutändan så tror jag det handlar om förvåning att man går ifrån flockmemtaliteten. Det har svenskar generellt problem med.
Jag reagerar mot att ALLA i din bekantskapskrets ifrågasätter dig. Då bör man kanske se över den egna kommunikationen. Du har till exempel haft en ganska dömande attityd i tråden.
Men om nu ALLA bekanta ifrågasätter dina val, förstår jag inte varför du inte byter vänner. Jag har också gjort många val annorlunda än mina vänner. Trots det är i princip aldrig någon som ifrågasatt eller varit dömande.