Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Förskolestigma

Som sagt, du låter dömande och det uppfattar säkert dina vänner. 
    Många har inget alternativ annat än att sätta barnet i förskola vid ett års ålder. Det är så vårt samhälle är uppbyggt. 

Vad fint att du har möjligheten att välja att vänta i flera år, många har inte råd med det. Det bästa är nog om du bara säger något neutralt i stil med "vi får se när han/hon börjar på förskola", "vi vet inte riktigt än, det kanske blir om något år". 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Oklar) skrev 2020-11-27 11:02:51 följande:
    Exakt som du skriver svarar jag. Jag säger inte så som jag resonerar i trådstarten.

Nästan ALLA mina vänner har möjlighet att vänta. Men det är viktigare för dem att kunna fortsätta att sitta i en villa/lägenhet för 10 msek och kunna åka till Seychellerna 2 gånger per år än att vara hemma med barnen. De få som har begränsad ekonomi på riktigt har jag oerhörd respekt för.

Man kan överleva på "bara" 45 000 i mån efter skatt istället för 70 000
    Ja, är man såna höginkomsttagare så är det klart att man har råd. Men man kanske inte vill? Det är väl där ditt dömande kommer in. De vill inte göra som du, och det är helt okej. Jag tror du ska släppa det bara. Det finns inget rätt eller fel här, det är upp till varje familj att avgöra vad som är rätt för dem. 
Svar på tråden Förskolestigma