• Anonym (P)

Ni som ansökt om anknytning pga sambo. Hur lång tid har ni väntat på beslut?

Vi ansökte 2014 o det tog typ bara ngra veckor (tror det var 3 bara) fast det stod väntetid 10 månader. Man får vara påläst o skicka med allt man kan som styrker förhållandet. Jag skickade tex med 1500 sidor whatsapp konversationer, bilder på oss, många flygbiljetter fr när jag åkte o hälsa på honom o när han hälsa på här o träffa mina föräldrar. Sen skrev vi även personliga brev, både han o jag men även mina föräldrar. Så det gick snabbt pga detta.

• Anonym (P)

tror att om du bifogar saker i efterhand så kan det ta längre tid ärligt talat. man ska skicka allt man kan med ansökan eftersom man kan bifoga filer där

• Anonym (P)
    Aliona skrev 2021-05-12 21:47:43 följande:

Vi ansökte 2014. Fick intervjutid efter kanske en månad max. Blev meddelade att det skulle ta ett år, men fick PUT efter tre veckor. Som någon annan också tipsat om så hade vi massa foton, e-mail, försäkringshandlingar, passtämplar etc. för att styrka vårt ärende och göra jobbet så lätt som möjligt för handläggarna

Fick ni verkligen PUT? Menar ni inte tillfälligt uppehållstillstånd? Permanent fick man ju först efter 2 år ju.
Svar på tråden Ni som ansökt om anknytning pga sambo. Hur lång tid har ni väntat på beslut?