Sambo vill att jag röker
Detta var en mycket intressant tråd!
Jag (medelålders gift man med två barn) tänder stenhårt på snygga (gärna lättklädda) kvinnor som röker. Någonstans skulle det vara en total önskedröm om min fru, som aldrig rökt och hatar rökning (av förståeliga skäl), skulle få för sig att lära sig röka på ett övertygande sätt som ett förspel innan sex (eller ännu bättre under sex, men det är känns svårgenomförbart då man inte vill att lägenheten skall lukta skunk). Det tror jag att jag skulle bli totalt vrålkåt av.
Men jag skulle verkligen INTE vilja att hon blev en rökare, dvs rökte på daglig basis! Jag skulle vilja att vi uppmuntrar varandra till ett i huvudsak hälsosamt liv. Sedan var en rimlig gräns går är ju svårbedömt. Men oavsett sexigt eller ej, så borde förnuftet trumfa någonstans. Studier på senare år visar att även några enstaka cigaretter om dagen är betydligt farligare än man tidigare har trott, särskilt för hjärtat.
Jag kan sakna ett problematiserande resonemang. Jag är sjukt imponerad av er tjejer som röker för att era män tycker att det är sexigt. Vilken otrolig gåva. Och ingen skugga över de av er som dessutom börjat röka på daglig basis. Men var det verkligen daglig rökning era män ville eftersträva? Har de inte försökt att avstyra / anpassa experimentet innan det började gå överstyr? De vill väl ha ett långt, i huvudsak hälsosamt och sjukdomsfritt liv tillsammans med sina fruar / sambos, tänker jag?
Om jag mot all förmodan skulle lyckas få min fru att pröva på detta, så skulle jag knappast kunna leva med mig själv och mitt samvete om det på något sätt landade i att hon började röka dagligen.
Vet om att jag klarar hålla rökningen begränsad, drar inga halsbloss, och varför inte om den man jag är tillsammans med älskar konceptet.....
Men min man vill däremot absolut inte att jag röker på daglig basis. När han omvänt t o m skulle äcklas om jag antog en inbiten rökares beteende. Det vore ohälsosamt, mindre gott för utstrålning ochofräscht i längden. Den speciella doften hos rökare är väldigt svår att vädra ut, och en ekonomisk aspekt finns om man ställer en grön smoothie varje dag mot ett paket cigaretter. Så visst är det hela en paradox...... Håller med dig till hundra!