• Snuttis2

Panik över låg äggreserv mm

Håller med övriga !!

Just nu är du i chock o ser dina drömmar fladdra förbi. Jag förstår dig , känn det du gör men försök sen landa i det du vet och det du är rädd för. Att tänka... tänk om hjälper ingen varken dig eller er relation. Så försök inte bli bitter.

Vad vet du egentligen ?

Vad Visar dina prover ?

Jag längtade efter barn långt före min man , vi började tillslut försöka när jag var 32 tror jag.

Fick ett tidigt missfall men sen hände inget. Utredningar och ivf blev det o låg äggreserv konstaterades. Jag tror mitt värde var runt 0,6 vilket var gränsvärde här i Östergötland .

Efter 5 år fyllda av adoptionsplaner, 2 missfall, infektioner, konstaterad endometrios, cystor i operations storlek, tre ivf omgångar så kom tillslut sonen som nu är tre år.

Lägg en plan små mål framåt som du kan bocka av , då kommer du känna att du äger lite kontroll o det mår man bra av.

Jag lovar dig , du klarar mer än du tror!

bara ni väljer varandra, så försök hittar sätt att leva normalt, tar hand om er fysiskt o psykiskt. Vårdar er relation , för kommer det sen en unge så sliter det på er o relationen på sätt du aldrig kommer fatta innan....

Barn innebär Stor kärlek men också sömnbrist , tidsbrist .... ja du fattar : )

Svar på tråden Panik över låg äggreserv mm