• Sussna85

Panik över låg äggreserv mm

Så ledsamt att läsa,kramar till dig! Jag är i samma sits,just 35 år fyllda och börjar snart gå in i klimakteriet. På mindre än 1 år har mitt AMH värde gått från 1.2 till nu 0.53. Jag har dock mens precis som vanligt ännu och får konstigt nog ut ett bra äggantal vid våra ivf försök,vilket förbryllar mig.

Nåja,gjort 4 misslyckade ivf försök,mina ägg är tydligen i så dålig kvalitet så de blir hög fragmentering på samtliga vid varje försök. Resan har varit kort men intensiv för oss,men vi har nu tagit beslutat att gå över till ÄD,vilket var en väldigt skrämmande och långt i framtiden tanke då i maj detta år när vi påbörjade ivf försöken.

Men med tiden när man gång på gång misslyckas så växer andra tankar och funderingar fram. Så nu känns detta med ÄD som ett naturligt nästa steg om jag och min sambo vill ha gemensamma barn. Om vi kommer att lyckas med denna nya resa vet jag ju förstås inte,men jag hoppas innerligt.

Vet inte riktigt om min historia hjälper dig på nått sätt,ville bara försöka förmedla att tankar som nu är stora och skrämmande kommer med tiden att omvandlas och formas om. Jag hoppas att ni kommer att lyckas vilken väg ni än tar i resan mot ett önskat barn. Det är trots allt inte helt kört trots låg äggreserv,många lyckas med t.ex ivf ändå <3 Kramar!

Svar på tråden Panik över låg äggreserv mm