• emmisen87

Oro under försök till att bli gravid med första barnet

Kiboko skrev 2020-11-25 13:12:56 följande:

Hej, söker flera som försöker bli gravida med första barnet som känner en form av oroa att inte kunna bli gravida eller aldrig kommer kunna bli gravida. Jag och min sambo har nu försökt i över 6 månader och det har inte hänt någonting. Känner ingen som är i samma situation och därför söker jag mig hit där det kanske finns någon/några som går igenom samma sak

Känner igen mig så mycket, dock är vi nu inne på 12 månaden och det blir inte enklare. Hörde dock redan av oss till en fertilitetsklinik i augusti då vi kände att vi var vädligt stressade och vi mådde dåligt av det. Vi to provr och jag gjorde en äggledarspoling och alla prover och min spolning var helt normal. Tror jag dessutom hetsade upp mig för mycket även i början så hela tiden har varit stressig tyvärr...kände som du från början att det kunde bli svårt, att man kämpat med så mycket annat i livet så klart detta ska bli jbbigt också på något sätt. Om någon har tips på att kunna försöka tänka mindre på detta och mer på annat så skriv gärna. Försöker med yoga och meditation ect, känns dock extra svårt nu i coronatider när man är så mycket hemma och inte får så mycket nya intryck/annat att tänka på eller kan träffa vänner på samma sätt som förut. 
  • emmisen87
    Horningen skrev 2020-12-03 14:55:05 följande:

Hej

Försöker också med första barnet har varit gravid 2018 men gjorde abort då partnern bodde i ett annat land detta året börja vi dock försöka och fick äntligen pluss i slutet av juni det blev dock ett tidigt missfall.nu har vi gjort fyra failade försök och jag är livrädd att jag inte kommer bli gravid igen... jag längtar ihjäl imig

Hej Horningen! Jag hoppas verkligen det går vägen för dig snart:) Jobbigt att veta att man gjort abort och sen när läget är passande så vill det inte sig riktigt som önskar sig... Känner igen mig (har dock aldrig varit gravid), har gått så länge nu (11 mån) att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Blir verkligen superdeppig dagen jag får mens och dagen efter (idag)... :(. Känns som det aldrig kommer hända något och allt man verkligen vill är detta. Så konstigt hur detta som är en så naturlig del av livet kan vara så annorlunda för vissa, och utan att veta heller när det kommer ske är jobbigt...
Svar på tråden Oro under försök till att bli gravid med första barnet