Kicias skrev 2020-11-26 12:08:21 följande:
Hej,
Vi ska försöka med första barnet nu. Vi är 38 resp 35 så klockan tickar. Jag har en historia med cystor på äggstockarna så jag är rädd att jag är infertil. Ringt flera gyn för att få undersökning men ingen tar emot. Var hos min läkare för annat idag och hon skickade remiss då jag inte blir yngre. Att jag inte kollat förän nu beror på att vi aldrig velat ha barn men helt plötsligt har längtan slagit till under detta år. Trodde aldrig att det skulle hända. Nu när vi så gärna vill ha barn, då är jag orolig att det inte blir något. Slutade med p- spruta i juli och mensen samt ägglossning har inte kommit igång heller.
Det känns så tråkigt att vården inte kan fungera. Jag har fått tillbaka regelbunden mens och har haft positiva ägglossningstest men det känns oxå osäkert att veta om det ens släpper något ägg. Hoppas du snart får hjälp hos vården. Går in på vår sjunde månad av barnförsök så hoppas det blir något snart. Men ska försöka att slappna av lite mer, har varit ganska noggrann med att sluta med koffein och alkohol redan i maj men det kanske har varit lite väl extremt.
Hoppas det går bra för alla<3 och att ni plusar snart. Ni får gärna skriva meddelande med mig om ni behöver skriva av er, känner mig ganska ensam i den här situationen då ingen av min vänner har barn eller håller på att skaffa barn. Så känner att jag gärna skulle vilja ha lite stöd, om någon skulle vilja skriva privat. Tror att det går i det här forumet också om jag fattar det hela rätt.