Vi som väntar svar på NIPT
Jag gjorde i fredags 27/11. Nu 1-2 veckors lång väntan. Skönt att man inte är ensam!
Jag gjorde i fredags 27/11. Nu 1-2 veckors lång väntan. Skönt att man inte är ensam!
Fick precis svar! Gjorde testet i torsdags eftermiddag och fick ett samtal nu måndag vid lunch att jag har en frisk liten flicka i magen! Vilken otrolig lättnad. Nu håller jag alla timmar för er andra! :D
Har fått svar att jag väntar en frisk bebis! Så lycklig och tacksam! <3
Ni som fått svar, hur länge har ni väntat?
10 dagar sedan testet nu.
Exakt 2 veckor väntade jag. De sa det kunde dröja 3 veckor dock.
Nej, inte privat. Du kanske kan ringa och fråga om svar kommit in?
Precis fått provsvaren. Vi väntar en till flicka, låg risk på alla kromosomavvikelser. Så fantastiskt!! <3
Har alla ni som fått svar även fått reda på vilket kön det är på bebisen i magen?
Ok... Jag fick aldrig välja nämligen, därför jag blev nyfiken på hur det varit för er andra. Detta är första gången jag blir erbjuden NIPT.. Tack för att du tog dig tid att svara
Jag gjorde testet tisdag 12/1, blev erbjuden av mitt landsting då jag är över 35 år. Det var en kompis till mig som "varnade" mig att de skriver ut könet på brevet man får hem (här i Gävle skickar de fortfarande med "vanlig" post... De jag frågat har fått veta könet genom att det stått med på provsvaren. Får väl se när provsvaret kommer om det står med eller inte.. Annars får vi helt enkelt fråga på rul
Blev du erbjuden eller har du gjort ditt privat? Ja med mina andra 3 har jag varit yngre än 35 så jag har aldrig blivit erbjuden och då har jag inte tänkt tanken på att kolla heller av någon anledning. Men nu när jag blev erbjuden så var det så självklart för mig och min ma att kolla.
Fick hem mitt idag, trodde det skulle komma från mitt landsting men det kom från Akademiska i Uppsala. Allt såg bra ut men mitt brev verkar lite annorlunda från andras som jag sett. Där har det stått med siffror och värden medan i mitt stod det enbart att "
Analysen visar ett normalt antal av kromosom 13, 18 samt 21" Men de kanske gjort om lite, det viktiga var att allt var bra