Inlägg från: askyfullofstars |Visa alla inlägg
  • askyfullofstars

Vi som väntar svar på NIPT

Jag gjorde i fredags 27/11. Nu 1-2 veckors lång väntan. Skönt att man inte är ensam!

• askyfullofstars
    Amandy1990 skrev 2020-11-30 14:12:41 följande:

Fick precis svar! Gjorde testet i torsdags eftermiddag och fick ett samtal nu måndag vid lunch att jag har en frisk liten flicka i magen! Vilken otrolig lättnad. Nu håller jag alla timmar för er andra! :D

Stort grattis!!!
  • askyfullofstars
    Jagheteralma skrev 2020-12-07 12:33:51 följande:

Har fått svar att jag väntar en frisk bebis! Så lycklig och tacksam! <3

Stort grattis! :)
  • askyfullofstars

Ni som fått svar, hur länge har ni väntat?

10 dagar sedan testet nu.

• askyfullofstars
    Jagheteralma skrev 2020-12-07 13:13:52 följande:

Exakt 2 veckor väntade jag. De sa det kunde dröja 3 veckor dock.

Gick du privat? Hon sa 1-2 v. Privat regi.
  • askyfullofstars
    Jagheteralma skrev 2020-12-07 13:36:14 följande:

Nej, inte privat. Du kanske kan ringa och fråga om svar kommit in?

Ok. Hon sa att jag skulle göra det om jag inte fått svar innan 11/12. Varje sekund känns plågsam nu. Jag hoppas jag får svar snart. <3
  • askyfullofstars

Precis fått provsvaren. Vi väntar en till flicka, låg risk på alla kromosomavvikelser. Så fantastiskt!! <3

• askyfullofstars
    m i a skrev 2021-01-17 11:25:08 följande:

Har alla ni som fått svar även fått reda på vilket kön det är på bebisen i magen?

Ja om man valt detta så kommer svaret på könet med.
  • askyfullofstars
    m i a skrev 2021-01-17 16:35:47 följande:

Ok... Jag fick aldrig välja nämligen, därför jag blev nyfiken på hur det varit för er andra. Detta är första gången jag blir erbjuden NIPT.. Tack för att du tog dig tid att svara

Aha, ok. Min spontana gissning är att du kommer få reda på könet. :) Jag har gått privat så där kan man välja allt möjligt men vet att kön brukar ingå i NIPT! När gjorde du testet? Fick du dåligt resultat på kub?
  • askyfullofstars
    m i a skrev 2021-01-18 08:00:52 följande:

Jag gjorde testet tisdag 12/1, blev erbjuden av mitt landsting då jag är över 35 år. Det var en kompis till mig som "varnade" mig att de skriver ut könet på brevet man får hem (här i Gävle skickar de fortfarande med "vanlig" post... De jag frågat har fått veta könet genom att det stått med på provsvaren. Får väl se när provsvaret kommer om det står med eller inte.. Annars får vi helt enkelt fråga på rul

Hoppas du får bra resultat då! :) Vad skönt att du får nipt direkt. Jag är under 35 år men tycker det är så skönt med ett säkrare test än kub! :)
  • askyfullofstars
    m i a skrev 2021-01-19 00:28:33 följande:

Blev du erbjuden eller har du gjort ditt privat? Ja med mina andra 3 har jag varit yngre än 35 så jag har aldrig blivit erbjuden och då har jag inte tänkt tanken på att kolla heller av någon anledning. Men nu när jag blev erbjuden så var det så självklart för mig och min ma att kolla.

Privat med båda mina barn. Betalar gärna istället för luddiga siffror på kub. Nipt känns tryggt! :)
  • askyfullofstars
    m i a skrev 2021-01-22 17:44:11 följande:

Fick hem mitt idag, trodde det skulle komma från mitt landsting men det kom från Akademiska i Uppsala. Allt såg bra ut men mitt brev verkar lite annorlunda från andras som jag sett. Där har det stått med siffror och värden medan i mitt stod det enbart att "

Analysen visar ett normalt antal av kromosom 13, 18 samt 21" Men de kanske gjort om lite, det viktiga var att allt var bra

Grattis!!!
Svar på tråden Vi som väntar svar på NIPT