• Anonym (k)

Vad skulle du tänka om den här personen?

StarkeMan skrev 2020-11-22 23:06:38 följande:

Går ut här direkt med mitt konto namn synligt för PM om intresse finnes. Jag själv känner igen mig till 100 % av det TS skrivit och listat, men detta är inte högfungerande autism utan låg fungerande skulle jag tro?

Högfungerande är så gott som Asperberger eller Autistisk som jag förstått det (rätta gärna här!), gällande psykopat vete katten om det ens passar in här överhuvudtaget...

Kort svar på kvällskvisten TS tror jag att du är en driven person inombords med en social ångest och oro pga. din diagnos dvs lågfungerande autism. Hade det vart högfungerande tro jag att det varit lindrigare och mer definerat vart alltet uppe till stod sig nånstans men överlåter det svaret till dem med Aspberger. Alltså har du egentligen ingen låg självkänsla, det är hjärnkontoret som spökar till det, så är det för mig ial.

Om du inte ens kan stava Asperger så kan kanske du inte är rätt person att dra till med väldigt märkliga gissningar om vad som räknas som hög/lågfungerade? Vilket är missvisande begrepp även om man har koll på ASD med tanke på att ojämn begåvningsprofil är standard.
  • Anonym (k)
    StarkeMan skrev 2020-11-23 00:02:16 följande:
    ...gör om gör rätt här då isf? Ge en bra konstruktiv utförlig beskrivning istället för pajkastning, tack.

Det var inte pajkastning utan påpekande om att du var väldigt fel ute, ett problem om någon tror på det :) Jag har ingen lust att skriva något utförligt när det är lätt att hitta korrekt information. Man får ha fel men har man ingen koll alls känns det dumt att raljera om just ASD :) Finns tillräckligt med felaktig information som sprids av troll här.

Svar på tråden Vad skulle du tänka om den här personen?